Telewizja2018-05-02
41

„Hipnoza” porażką TVN. Pierwszy odcinek śledziło 1,60 mln widzów, a ostatni - tylko 540 tys.

Kadr z odcinka Kadr z odcinka "Hipnozy", fot. TVN

Pierwszy sezon „Hipnozy” oglądało średnio 1 mln widzów. Nowa produkcja notowała spadek oglądalności niemal z odcinka na odcinek. TVN w czasie emisji formatu przegrał walkę o widza ze swoimi głównymi konkurentami, a wpływy z reklam wyniosły 10,86 mln zł.

Nowy rozrywkowy program „Hipnoza” na antenie TVN oglądać można było w soboty o godz. 20.00, w okresie od 3 marca do 28 kwietnia br. Średnia widownia wszystkich ośmiu odcinków pierwszej edycji formatu wyniosła 1 mln osób, co przełożyło się na 7,10 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 9,57 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 8,29 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Program prowadzony przez Filipa Chajzera notował spadek oglądalności niemal z odcinka na odcinek. Pierwszy oglądało 1,60 mln osób, drugi - 1,40 mln, trzeci - 1,21 mln, czwarty - 926 tys., piąty - 834 tys., a szósty - 738 tys. Minimalny wzrost nastąpił w siódmym odcinku (do 756 tys. oglądających), ale ósmy - finałowy - odcinek śledziło już tylko 546 tys. osób (dane udostępnione przez Mediacom).

TVN w paśmie nadawania nowego projektu zajmował ostatnie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Liderem w tym paśmie była TVP1, która emitując wtedy gł. „Pogodę”, „Sport” i „Komisarza Alexa”, osiągała 13,59 proc. udziału. Druga była TVP2 („Kocham Cię, Polsko!”; 11,42 proc.), a trzeci - Polsat (filmy; 8,65 proc.).

Wśród widzów w grupie 16-49 TVN był trzeci, a w grupie 16-59 zajął miejsce czwarte (podobnie jak w 4+).

Wpływy reklamowe z show wyniosły 10,86 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

„Hipnoza” oparta jest o format BBC „You’re back in the room”. W każdym odcinku programu występowała drużyna składająca się z 4-5 uczestników, którzy w momencie wprowadzenia w stan hipnotyczny rywalizowali o nagrody pieniężne.

Hipnotyzer nadawał każdemu z nich inną rolę. Zgromadzona w studiu widownia obserwowała jak nieświadomi uczestnicy wypełniają zadania indywidualne i zbiorowe oraz nieświadomie wcielają się w role. Tuż po wykonaniu zadania uczestnicy w towarzystwie najbliższych i hipnotyzera oglądali swoje wyczyny.

Gospodarzem „Hipnozy” był dziennikarz Filip Chajzer, który komentował zachowania uczestników oraz wchodził z nimi w interakcje podczas wykonywania zadań. Osobami biorącymi udział w programie opiekował się hipnotyzer Artur Makieła, członek British Association of Hypnotherapy. Odcinki programu reżyserował Wojciech Iwański, a produkcją zajęła się ATM Grupa.

Udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 9,87 proc.

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:Hipnoza, TVN, ATM Grupa

KOMENTARZE(41)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas