Kultura2020-03-30
13

Koniec serialu "Mesjasz". Skasowany po jednym sezonie

Netflix zrezygnował z serialu "Mesjasz" zaledwie po jednym sezonie.

Decyzja szefów Netfliksa raczej nie była związana z oglądalnością, bo serial spotkał się z pozytywnymi reakcjami fanów. Można się domyślać, że chodzi o kontrowersje jakie cykl wywołał szczególnie w krajach islamskich.

- Dzisiaj jest bardzo smutny dzień - napisał Will Travel, który portretował w cyklu Willa Mathersa. - Właśnie otrzymałem wiadomość, że nie będzie drugiego sezonu #messiah. Chciałem wszystkim fanom podziękować za wsparcie i miłość. Chciałbym, żeby było inaczej.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

It’s a very sad day today. I have just received news from Netflix that there will be no season 2 of #messiah I wanted to say to all the fans thank you for your support and love. We loved our Netflix home. I wish things were different. #noseasontwo #messiahnetflix #cancelled #devestated #netflix #wewillmussyou

Post udostępniony przez Wil Traval (@wiltraval)

Bohaterem serii był Al-Masih, który pojawił się znikąd na Bliskim Wschodzie, ogłosił się posłańcem Boga i szybko zaczął zyskiwać zwolenników. Historia opowiadana była z różnych punktów widzenia. Bohaterami opowieści byli amerykański agent, palestyński uchodźca, członek izraelskich służb, latynoski kaznodzieja oraz jego córka. W cyklu grali Mehdi Dehbi, Michelle Monaghan, Jane Adams, Tomer Sisley, Will Travel i John Ortiz.

Ponad 17,3 mld dol. na oryginalne treści

W czwartym kwartale ub.r. liczba subskrybentów Netflixa wzrosła o 8,76 mln do 167,09 mln. Platforma zanotowała 5,47 mld dolarów wpływów i 587 mln dolarów zysku netto. W USA pozyskała jedynie 420 tys. nowych klientów (wobec 1,53 mln rok wcześniej), co uzasadnia rosnącą konkurencją. Podkreśla też, że „Wiedźmin” okazał się najpopularniejszym z pierwszych sezonów jej seriali.

W 2019 roku Netflix wydał na zawartość programową rekordową kwotę 15 mld dolarów - wynika z danych firmy analitycznej BMO Capital Markets. Według prognoz ekspertów serwis nie zamierza ograniczać się w przyszłości w inwestowaniu w treści. W 2020 roku może to być kwota 17,3 mld, zaś w 2028 - 26 mld dolarów.

Platforma nie ujawnia, ilu płacących użytkowników ma w Polsce. Z szacunków Amper Analysis wynika, że może ich być 800 tys. Według badania Gemius/PBI w grudniu ub.r. Netflix miał w Polsce 5,3 mln realnych użytkowników i odnotował 77 mln odsłon.

Autor:pp / megafon

Więcej informacji:Mesjasz, Netflix, Will Travel

KOMENTARZE(13)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas