Telewizja2015-05-28
5

Koniec serialu „Prawo Agaty”. Ostatnia seria miała 2 mln widzów

fot. Agnieszka K. Jurek / tvnfot. Agnieszka K. Jurek / tvn

Siódmą serię „Prawa Agaty” oglądało średnio 1,97 mln osób. Względem zeszłego roku serial stracił 160 tys. widzów. Produkcja zapewniła TVN drugie miejsce w rynku telewizyjnym, a wpływy z reklam wyniosły 16,22 mln zł.

Ostatnia seria „Prawa Agaty” nadawana była we wtorki o godz. 21.30, w okresie od 3 marca do 26 maja br. Jak pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl, serial oglądało średnio 1,97 mln widzów. Przełożyło się to na 13,97 proc. udziału TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 14,05 proc. w grupie komercyjnej 16-49.

Największą popularnością w tym sezonie cieszył się odcinek serialu wyemitowany 7 kwietnia br. Zgromadził on przed telewizorami 2,15 mln oglądających.

Top trzy odcinki „Prawa Agaty”

Zobacz tabelę

Widownia siódmej serii „Prawa Agaty” była o 160 tys. osób niższa od oglądalności piątej serii, nadawanej rok temu. Śledziło ją bowiem 2,13 mln osób przy udziale w rynku wynoszącym odpowiednio 15,13 proc. i 15,06 proc. (więcej na ten temat).

Z kolei pokazywana jesienią ub.r. szósta edycja produkcji miała 2,17 mln widzów, a jej udział wyniósł odpowiednio 15,68 proc. i 17,03 proc. (dowiedz się więcej).

Reasumując, właśnie zakończona seria „Prawa Agaty” miała najmniej widzów spośród wszystkich sezonów produkcji. Największą popularnością cieszył się pierwszy, który przyciągał przed telewizory średnio 2,99 mln osób przy udziale w rynku wynoszącym odpowiednio 18,83 proc. i 20,14 proc. Był on jednak nadawany nie we wtorki o 21.30, ale w niedziele o 21.00.

Oglądalność produkcji sezon po sezonie

Zobacz tabelę

 

W paśmie nadawania „Prawa Agaty” TVN zajął drugie miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem była TVP2, emitująca wówczas kulisy serialu „M jak miłość” oraz „Magazyn Ekspresu Reporterów”, co przełożyło się na 20,67 proc. udziału. Gorzej od TVN wypadły: Polsat (końcówka „Hell’s Kitchen”, filmy fabularne; 9,84 proc.) oraz TVP1 (filmy i „Agenci T.A.R.C.Z.Y.”; 7,27 proc.). Z kolei w grupie komercyjnej trzeci był Polsat, a najsłabiej wypadła tutaj Jedynka.

Widownia serialu na tle konkurencji

Zobacz tabelę

Wpływy reklamowe TVN wokół emisji serialu wyniosły 16,22 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Telewizja TVN podjęła decyzję o zakończeniu emisji „Prawa Agaty” na siódmym sezonie. Stacja pracuje już nad nowymi serialami, które zastąpią prawniczą produkcję (więcej o tym).

Główną bohaterką „Prawa Agaty” była Agata Przybysz (w tej roli Agnieszka Dygant), która wraz z przyjaciółmi prowadziła kancelarię prawniczą. W serialu występowali także m.in. Leszek Lichota, Daria Widawska, Michał Mikołajczak i Małgorzata Kożuchowska.

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:Prawo Agaty, serial TVN

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas