Internet2023-01-07
39

Dawid Kosiński i Marcin Połowianiuk odeszli ze Spider’s Web. „Praca w tym miejscu przestała nam odpowiadać”

Dawid Kosiński Marcin Połowianiuk, fot. screen z YouTube'aDawid Kosiński Marcin Połowianiuk, fot. screen z YouTube'a

Po 10 latach ze Spider's Web odeszli dziennikarze Dawid Kosiński i Marcin Połowianiuk, uruchomili własną firmę tworzącą wideo i dwa kanały youtube’owe. - Nie podoba nam się to, że nadrzędną wartością stało się gonienie za klikami, za tytułami, które nie wszystkim pasują - stwierdził Połowianiuk.

Dawid Kosiński był związany ze Spider’s Web przez 11 lat, a Marcin Połowianiuk przez 10. W nagraniu opublikowanym na ich nowych kanale wyjaśnili, że odeszli z serwisu, ponieważ nie podobały jej się zmiany wprowadzane wraz z jego rozwojem.

- Nie podoba nam się to, że nadrzędną wartością stało się gonienie za klikami, za tytułami, które nie wszystkim pasują. Nam też tak naprawdę to nie do końca pasowało. Sporo rzeczy nam też nie pasowało na YouTubie - wyliczył Połowianiuk.

Dodał, że na youtube’owym kanale Spider’s Web ponad połowa materiałów zamieszczonych w ostatnim kwartale to treści sponsorowane. - Moja morda w 90 proc. była na tym kanale słupem reklamowym, Marcina gdzieś w 10 proc., bo on bardziej zajmował się montażem. Po prostu przestało nam to pasować, kiedy tych materiałów zrobiło się za dużo - powiedział Dawid Kosiński

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

- Rozumiemy, z czego to wynika - to duża firma, która ma na siebie zarabiać, generować pewien wynik finansowy, więc do tego jest potrzebny ruch, który po prostu trzeba pozyskać - zaznaczył Kosiński. - Po prostu praca w tym miejscu przestała nam odpowiadać - dodał Połowianiuk.

 

W ramach swojej firmy Dawid Kosiński i Marcin Połowianiuk zamierzają prowadzić działalność w trzech głównych obszarach. Po pierwsze, chcą realizować materiały wideo (np. relacje z konferencji, treści do szkoleń i na profile social mediowe) dla firm, głównie z branży technologicznej. - To są zlecenia, które umiemy robić, na które się nastawiamy i mamy nadzieję, że zapewnią nam jakąś stabilność finansowa, oczywiście nie teraz - opisał Kosiński.

Ponadto Kosiński i Połowianiuk będą tworzyć dwa kanały youtube’owe: Kanał o technologii (dotyczący smartfonów, sprzętu foto, wideo i do gier) oraz Kanał o domu (o sprzęcie RTV, AGD). Na obu będą pojawiać się treści od reklamodawców, ale w mniejszym wymiarze niż na kanale Spider’s Web. - Prawdopodobnie będą to drobne lokowania i być może poradniki, w każdym razie wszystko będzie dokładnie oznaczone - stwierdził Połowianiuk.

Dziennikarze zaznaczyli, że przynajmniej na razie będą realizować mniej materiałów niż w poprzedniej pracy, za to będą one lepiej dopracowane.

Kolejne odejścia

Kosiński i Połowianiuk to kolejne osoby odchodzące ze Spider’s Web. W połowie ub.r. z serwisem pożegnała się Joanna Tracewicz, która pisała głównie o filmach, serialach i muzyce, przez kilka lat była szefową sekcji Rozrywka.blog. Tracewicz została redaktor naczelną RocketSpace.pl.

Od listopada 2022 roku naczelnym Chip.pl został Łukasz Kotkowski, który z końcem października opuścił Spider’s Web. 

Autor:tw

KOMENTARZE(39)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas