Jeszcze w tym miesiącu sieć kablowa UPC Polska zakończy sprzedaż telewizji analogowej dla nowych klientów. Firma szacuje, że z tej usługi na koniec roku będzie korzystać tylko 9 proc. jej abonentów.
Jak poinformowała Wirtualnemedia.pl Ewelina Rabsztyn, szefowa programmingu w UPC Polska, jeszcze w tym miesiącu zakończy się sprzedaż analogowego pakietu pełnego, obejmującego ponad 40 kanałów. Nie będzie on już dostępny dla nowych klientów, ale będzie nadal oferowany dotychczasowym, w ramach przedłużania umowy.
Nowym abonentom sieć proponować będzie pakiety cyfrowe Select HD czy Max HD oraz nowy pakiet Start HD, który zawiera 35 stacji - kanały z naziemnej telewizji cyfrowej oraz satelitarne FTA. Został on wprowadzony we wrześniu br. i wówczas wycofano ze sprzedaży pakiet analogowy Minimalny, obejmujący raptem kilka kanałów Pakiet Start dostępny jest z dekoderem lub bez - w tym przypadku aby oglądać kanały z jego oferty, trzeba posiadać telewizor z tunerem DVB-C (dowiedz się więcej). Dostęp do tego pakietu w tej drugiej wersji mają wszyscy klienci telewizji UPC.
Rabsztyn na wczorajszej konferencji podała, że UPC spodziewa się, że na koniec roku z telewizji analogowej operatora będzie korzystać tylko 9 proc. jego klientów.
Na koniec I półrocza br. sieć miała łącznie 1,272 mln abonentów telewizji, z czego 809,5 tys. korzystało z jej wersji cyfrowej, a 462 tys. z oferty analogowej.
Oznacza to, że klienci analogowi stanowili wówczas jeszcze 36,3 proc. wszystkich klientów telewizji (więcej na ten temat).
UPC na razie nie deklaruje, kiedy może całkowicie wyłączyć sygnał analogowy.