Telewizja 2013-07-31
37

Koniec TVN CNBC. Adam Pieczyński stworzy nowy kanał

Kanał TVN CNBC będzie nadawać tylko do końca roku. Potem w jego miejsce powstanie stacja łącząca treści ekonomiczne z wiadomościami spoza biznesu. Stworzy ją Adam Pieczyński, który na fotelu szefa TVN CNBC zastąpił Romana Młodkowskiego.

- TVN SA podjął decyzję o rozszerzeniu zakresu informacji nadawanych przez TVN CNBC o wiadomości pozabiznesowe. W związku z tym z końcem tego roku zakończy emisję TVN CNBC pod dotychczasową nazwą. Po tym terminie TVN SA zacznie nadawać kanał, który zastąpi TVN CNBC. Prace nad nowym formatem trwają - poinformował nas wczoraj Karol Smoląg, rzecznik prasowy TVN, potwierdzając informacje, który podał jako pierwszy portal Wirtualnemedia.pl (więcej na ten temat).

Smoląg nie podaje przyczyn rezygnacji z loga CNBC. Jednak dzięki tej decyzji spółka oszczędzi na drogich opłatach licencyjnych dla zagranicznego partnera. Wspólny projekt TVN i CNBC Europe wystartował we wrześniu 2007 roku i przez trzy lata nie był rentowny. Zaczął na siebie zarabiać dopiero w 2010 roku wypracowując wówczas wynik EBITDA (zysk operacyjny powiększony o amortyzację) na poziomie 560 tys. zł. Smoląg nie informuje, czy kanał nadal jest rentowny.

Jednak oglądalność TVN CNBC w ostatnich miesiącach spadała. Z danych Nielsen Audience Measurement dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w czerwcu br. średnio w każdej minucie biznesową stację oglądało 3,3 tys. osób, o 0,28 proc. niż rok wcześniej, a jej udział wyniósł 0,06 proc. (dowiedz się więcej). W maju br. spadek widowni był jeszcze większy i wyniósł 31,4 proc. (więcej na ten temat).

Właśnie wtedy zaczęto wprowadzanie oszczędności w kanale. W połowie maja br. z anteny spadło kilka pozycji i skrócono godziny nadawania programu na żywo. Zaś w czerwcu br. przeniesiono realizację “Bilansu” do newsroomu TVN24. Dzięki temu stacja mogła pożegnać się z częścią pracowników od realizacji, ich obowiązki przejęły osoby z TVN24 (więcej na ten temat). Kolejne cięcia miały miejsce w miniony poniedziałek, gdy z TVN CNBC zwolniono około 10 pracowników etatowych, w tym zastępcę redaktora naczelnego Beatę Chądzyńską, szefa zespołu reporterów Mikołaja Kunicę i szefa zespołu redaktorów Radosława Wróblewskiego.

Prace nad nową formułą stacji koordynuje nowy redaktor naczelny TVN CNBC Adam Pieczyński, członek zarządu TVN ds. programów informacyjnych i od dziewięciu lat szef TVN24. Dotychczasowy szef TVN CNBC i jego twórca Roman Młodkowski został wysłany na urlop. Smoląg nie podaje, czy Młodkowski pozostanie w Grupie TVN.

Z naszych nieoficjalnych informacji wynika, że po zmianie nazwy stacja zacznie emitować programy publicystyczne dotyczące polityki, stając się "taką lepszą wersją" TVN24, podążającej coraz mocniej w stronę infotainmentu.

- Prowadzimy z CNBC rozmowy na temat tego, jak najlepiej odpowiadać na potrzeby widzów TVN zainteresowanych informacjami ekonomicznymi i biznesowymi. Systematycznie poszukujemy innowacyjnych rozwiązań, które spełniają oczekiwania tej widowni. Do tej pory nie zapadły jednak żadne decyzje w tej sprawie - mówi tylko Karol Smoląg, pytany o szczegóły.

>>> Do problemów TVN CNBC przyczyniło się środowisko „białych kołnierzyków” (OPINIE)

W tym roku swój biznesowy kanał odświeżyła też Telewizja Polsat. 18 lutego br. stacja zmieniła nazwę z TV Biznes na Polsat Biznes. Poza informacjami ekonomicznymi i publicystyką na jej antenie pojawiły się magazyny lifestylowe (więcej na ten temat). Dzięki tej decyzji, kanał zanotował ogromny wzrost oglądalności. W czerwcu br. jego średnia oglądalność wyniosła 3,9 tys. widzów po wzroście względem czerwca ub.r. o 276 proc., a udział uplasował się na poziomie 0,07 proc. (poznaj szczegóły).

Autor: Patryk Pallus

KOMENTARZE (37) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas