Telewizja2022-02-16
1

Konkret24 trafił na międzynarodową platformę fact-checkingową CEDMO

Serwis Konkret24 (część portalu tvn24.pl) rozpoczął współpracę z CEDMO, międzynarodową platformą internetową, walczącą z dezinformacją i nieprawdziwymi newsami. W ramach współpracy będą tam publikowane artykuły weryfikujące i prostujące fake newsy, przygotowane przez dziennikarzy Konkret24.

Central European Digital Media Observatory (w skrócie: CEDMO) zrzesza profesjonalnych fact-checkerów, badaczy, specjalistów zajmujących się sztuczną inteligencją oraz ekspertów w dziedzinie edukacji medialnej. Ich celem jest zapewnienie metod i narzędzi niezbędnych do weryfikacji informacji i przeciwdziałania skutkom nieprawidłowości w tym obszarze (między innymi fake newsom) w Polsce, Republice Czeskiej i na Słowacji.

Teraz do współpracy zaproszono redakcję serwisu Konkret24. - Serwis od 2018 roku weryfikuje fake newsy, analizuje między innymi wypowiedzi polityków i konfrontuje je z faktami - mówi Mateusz Sosnowski, dyrektor departamentu News Digital w TVN, redaktor naczelny portalu tvn24.pl. - Jesteśmy dumni, że możemy wziąć udział w tym międzynarodowym przedsięwzięciu i wspólnie zapobiegać rozprzestrzenianiu się nieprawdziwych informacji.

Jak dodaje Sosnowski, to szczególnie ważne w czasach ogromnego przepływu informacji i aktywności użytkowników mediów społecznościowych. - Naszym wspólnym zadaniem jest stworzenie społeczności, która zajmie się wykrywaniem dezinformacji i ograniczaniem jej wpływu oraz podnoszeniem świadomości ludzi w tym zakresie - wyjaśnia.

Za CEDMO odpowiada Uniwersytet Karola w Pradze

Liderem projektu CEDMO jest Uniwersytet Karola w Pradze. Uczestniczą w nim również AFP, francuska agencja będąca jednym z liderów w dziedzinie weryfikacji informacji, czeska organizacja fact-checkingowa Demagog.cz, Uniwersytet SWPS w Polsce, Czeski Uniwersytet Techniczny oraz dwie instytucje ze Słowacji: instytut badawczy KINIT i Uniwersytet Świętych Cyryla i Metodego.

Portal fact-checkingowy Konkret24 został uruchomiony 17 października 2018 roku. Jego głównym zadaniem jest walka z fake newsami. Serwis weryfikuje wypowiedzi polityków oraz prezentowane przez nich dane, ale nie ogranicza się tylko do tematów politycznych. Odkłamuje także nieprawdziwe informacje z zakresu zdrowia, czy nauki.

W styczniu br. część informacyjna i publicystyczna portalu tvn24.pl zanotowała 7,79 mln użytkowników, 25,81 proc. zasięgu oraz 23 minuty i 47 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Autor:jk

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas