Internet2014-04-24
1

Konsumpcja mediów: mobile w górę - tracą pecety, telewizja, radio i prasa

Dorośli Amerykanie coraz częściej konsumują media na ekranach urządzeń mobilnych. Tracą na tym pecety oraz media tradycyjne - wynika z analizy firmy eMarketer.

W 2013 roku średni dzienny czas przeznaczany przez dorosłych mieszkańców USA na konsumowanie mediów na ekranach urządzeń mobilnych wzrósł w porównaniu z rokiem 2012 o 46,3 proc., przy czym zdecydowanie szybszy wzrost odnotowano w przypadku treści wideo (+175 proc.) niż portali społecznościowych (+93,3 proc.). Podobna tendencja ma się utrzymać w bieżącym roku (odpowiednio +50 proc. i +20,7 proc.), przy 23-proc. wzroście prognozowanym dla całego kanału mobile.

W przypadku telewizji spadek ma wyhamować z 2,5 proc. w 2013 roku do 1,1 proc. w roku 2014. Za to dla radia i prasy przewidywane jest przyspieszenie negatywnego trendu: odpowiednio z 6,5 proc. do 7 proc. oraz z 15,8 proc. do 18,8 proc.

Na rosnącej popularności urządzeń mobilnych tracą także komputery stacjonarne i laptopy. W zeszłym roku średni dzienny czas poświęcany na konsumowanie mediów za pośrednictwem tego typu urządzeń zmalał o 5,4 proc., a w tym roku ma spaść o kolejne 5 proc.

t

Autor:km

Więcej informacji:konsumpcja mediów, mobile

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas