Telewizja 2016-12-15
4

„Królowa jednej nocy” pokonała „Sułtankę Kosem”. 1,57 mln widzów, 14 mln zł z reklam

Premierowe odcinki „Królowa jednej nocy” śledziło 1,57 mln widzów, o 320 tys. osób więcej niż pokazywaną w tym paśmie wcześniej „Sułtankę Kosem”. TVP1 w czasie emisji tureckiego serialu była trzecia w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 13,98 mln zł.

Z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia oglądalność nadawanego w TVP1 w dni powszednie tureckiego serialu „Królowa jednej nocy”, w okresie od 29 września do 13 grudnia 2016 roku, wyniosła 1,57 mln osób. Przełożyło się to na 11,13 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 5,08 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 7,64 proc. w grupie 16-59

Najwięcej widzów zgromadził odcinek z 9 grudnia br. Obejrzało go 1,77 mln widzów.

Zobacz tabelę

Dla porównania serial „Wspaniałe stulecie: Sułtanka Kosem”, pokazywany w tym paśmie w okresie od 4 maja do 28 września 2016 roku, gromadził przed telewizorami 1,25 mln widzów, co przekładało się odpowiednio na 12,16 proc., 5,82 proc. i 8,09 proc. udziału. Oznacza to, że „Królowa jednej nocy” zyskała 320 tys. widzów, choć miała niższe udziały w rynku (serial względem swojego poprzednika pokazywany był o tej porze roku, w której ogólnie więcej osób ogląda telewizję).

TVP1 w czasie emisji tureckiej produkcji zajęła trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem wśród tzw. „wielkiej czwórki” był TVN, emitujący w tym czasie gł. „Szpital” i „Fakty”, co przełożyło się na 18,83 proc. udziału. Drugie miejsce zajął Polsat (gł. „Pierwsza miłość” i „Wydarzenia”; 15,42 proc.), a czwarte - TVP2 (gł. prognoza pogody i teleturniej „Jeden z dziesięciu”; 10,48 proc.).

Wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 Jedynka przegrała również i z siostrzaną Dwójką.

Zobacz tabelę

Wpływy reklamowe wokół premierowych odcinków tureckiego serialu wyniosły 13,98 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

„Królowa jednej nocy” liczy 49 odcinków. Reżyserami produkcji są Durul Taylan i Yagmur Taylan, a główne role grają: Meryem Uzerli, Murat Yildirim i Ugur Polat.

Fabuła serialu skupia się na losach bogatego tureckiego biznesmenema Aziza i jego rodziny.

Produkcja jest jedną z kilku seriali tureckich, które TVP zaczęło pokazywać na fali popularności „Wspaniałego stulecia”, które w sezonie 2015/2016 śledziło średnio 2,30 mln osób.

Od 14 grudnia br. TVP1 w byłym paśmie „Sułtanki Kosem” emituje portugalski serial „Złote serce”.

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w listopadzie br. wyniósł 11,01 proc.

Autor: Michał Kurdupski

KOMENTARZE (4) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas