Reklama2013-01-24
12

KRRiT będzie inaczej mierzyć głośność reklam

26 stycznia zacznie obowiązywać nowe rozporządzenie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji dotyczące pomiaru poziomu głośności reklam telewizyjnych i telesprzedaży. Zastąpi ono przepisy obowiązujące od czerwca 2011 roku.

Nowe rozporządzenie KRRiT zmienia przede wszystkim techniczne parametry i procedury mierzenia głośności reklam i telesprzedaży. Wykorzystywana do tego będzie nowa platforma pomiarowa porównująca głośność reklam i audycji. W efekcie pomiary mają opierać się na czytelnych kryteriach oraz nie być uciążliwe ani też szczególnie kosztowne dla nadawców.

KRRiT wprowadza rozporządzenie, żeby dostosować polskie przepisy do zaleceń Europejskiej Unii Nadawców i Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego. Rada podkreśla, że nowe zasady będą łatwiejsze do egzekwowania niż kryteria z poprzednio obowiązującego rozporządzenia, z czerwca 2011 roku, które - jak czytamy w komunikacie KRRiT - „były bardzo rygorystyczne oraz w wymiarze technicznym, niezwykle trudne do wdrożenia przez nadawców”.

Niezmienne pozostają najważniejsze przepisy: bloki reklamowe nie mogą być głośniejsze od programów, przy których są emitowane.

KRRiT przeprowadziła już kilka pomiarów głośności. W 2011 roku okazało się, że spoty były nawet dwa razy hałaśliwsze niż audycje, którym towarzyszyły, w 43 z 58 skontrolowanych kanałach (przeczytaj o tym więcej). Rada wezwała nadawców tych stacji do zaprzestania takich praktyk. Zgodnie z prawem może na nich nałożyć karę pieniężną w wysokości do 50 proc. rocznej opłaty za używanie częstotliwości (która w przypadku kanałów ogólnopolskich wynosi ok. 10 mln zł).

Autor:tw

KOMENTARZE(12)DODAJOPINIĘ

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas