Telewizja2015-02-27
10

KRRiT ukarała nadawcę TV4 i TV6 za przekroczenie czasu emisji reklam

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji nałożyła na Telewizję Polsat, nadawcę kanałów TV4 i TV6, dwie kary - każdą w wysokości 15 000 zł. W stacjach przekroczono ustawowy limit czasu reklam, w tym autopromocji.

KRRiT prowadziła analizę programów TV4 i TV6 emitowanych w dniach 28-30 marca ub.r. Kontrola wykazała przekroczenie czasu emisji reklam. Zgodnie z ustawą o radiofonii i telewizji, reklamy i telesprzedaż nie mogą zajmować więcej niż 12 minut w ciągu godziny zegarowej.

W uzasadnieniu decyzji organ zwraca uwagę, że przedmiotem decyzji o ukaraniu były przekazy autopromocyjne, zawierające nacechowane emocjonalnie sformułowania, które bezpośrednio zachęcają do obejrzenia proponowanych pozycji programu.

- W rozumieniu art. 4 ust. 17 ustawy o rtv autopromocja jest reklamą. Reklamą nie jest ogłoszenie nadawcy, które zawiera jedynie informację o audycjach lub fragmenty tych audycji - informuje Krajowa Rada.

KRRiT nałożyła na Telewizję Polsat, która jest nadawcą TV4 i TV6, dwie kary finansowe każda w wysokości 15 tys. zł. Wymierzając karę KRRiT uwzględniła zakres i stopień szkodliwości naruszenia m.in. fakt, że przekroczenie limitu czasu nastąpiło w programie ogólnodostępnym rozpowszechnianym nieodpłatnie na obszarze całego kraju. Pod uwagę wzięto również możliwości finansowe nadawcy.

Autor:łb

KOMENTARZE(10)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas