Reklama2008-12-01
1

Kryzys gospodarczy źle wpływa na europejski rynek mobilny

Coraz większe znaczenie dla europejskich użytkowników telefonówkomórkowych mają ceny połączeń i SMS-ów. Mniejszą wagę przywiązująoni natomiast do zaawansowanych urządzeń i usług.

Z badania przeprowadzonego przez firmę Forrester Researchwynika, że co prawda obecny kryzys finansowy nie będzie miał wpływuna odsetek użytkowników korzystających z komórek (obecnie wynosi on84 procent), ale operatorzy już odczuwają wpływ mniejszegokorzystania i wydatków, jako że europejscy konsumenci corazdokładniej analizują wydawane pieniądze - informuje serwis MobileMarketer.

Badanie pokazało, że mobilni użytkownicy z Europy coraz bardziejzwracają uwagę na ceny, szczególnie jeśli chodzi o połączenia iwiadomości tekstowe. Przykładowo dla 55 procent z nich przy wyborzenowego telefonu i operatora najważniejszy czynnik stanowi opłata zaminutę połączenia, a 53 procent patrzy na liczbę oferowanych imdarmowych minut.

Dla porównania tylko dla 17 procent respondentów istotna jestmarka kupowanego telefonu, dla 23 procent marka operatora, dla 20procent aparat fotograficzny i odtwarzacz MP3, dla 7 procent dostępdo internetu, a dla 5 procent gry.

źródło: Mobile Marketer

Autor:km

Więcej informacji:rynek mobilny

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas