Reklama2018-02-22
1

„Krzyk ciszy” w spocie o obojętności na przemoc wobec osób niepełnosprawnych intelektualnie (wideo)

Stowarzyszenie Otwarte Drzwi rozpoczęło kampanię pod hasłem „Krzyk ciszy” zwracającą uwagę na trudną sytuację osób z niepełnosprawnością intelektualną. Spot na potrzeby akcji przygotowały firmy marketingowe 180heartbeats + Jung v Matt i F25.

Spot pokazuje, jak w centrum handlowym chłopek z zespołem Downa jest szarpany i dręczony przez opiekuna. Przechodzące obok osoby nie reagują na to, odwracają głowy i patrzą w swoje telefony. Symbolizuje to emoji z małpką zasłaniającą oczy.

Podstawą akcji są wyniki badań, zgodnie z którymi osoby z niepełnosprawnością intelektualną od dwóch do pięciu razy częściej są ofiarami przemocy, najczęściej ze strony bliskich czy opiekunów. Wiele ofiar nie może się bronić, bo albo są na to zbyt słabe i zależne od sprawców albo i tak nikt im nie uwierzy. Natomiast system pomocy społecznej w Polsce jest zbyt słaby, by temu przeciwdziałać.

Spot został udostępniony na Facebooku i YouTubie.

Koncepcję kreatywną spotu przygotowała agencja 180heartbeats + Jung v Matt. Nakręcił go Bartosz Piotrowski, wyreżyserował Mikołaj Sadowski, a produkcją zajął się dom produkcyjny F25.

Autor:tw

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas