Internet2024-02-09
24

Kanał Sportowy ma już poniżej miliona subskrypcji, a Kanał Zero mocno zyskuje

Krzysztof Stanowski fot. YouTube Kanał Zero i Mateusz Borek fot. YouTube Kanał SportowyKrzysztof Stanowski fot. YouTube Kanał Zero i Mateusz Borek fot. YouTube Kanał Sportowy

W czwartek Kanał Sportowy pierwszy raz od miesięcy spadł poniżej miliona subskrypcji. Kanał Zero z kolei w ciągu tygodnia od oficjalnego startu zyskał już ponad 200 tys. subskrybentów i zbliża się do 800 tys.

Od kilku miesięcy trwa niekorzystna tendencja w zakresie liczby subskrybentów Kanału Sportowego. Jeszcze w październiku projekt Tomasza Smokowskiego, Michała Pola, Mateusz Borka i Macieja Wandzla (zastąpił Krzysztofa Stanowskiego) miał 1,12 mln subskrybcji.

Kanał Sportowy ma coraz mniej subskrypcji

Po odejściu Stanowskiego kanał stracił już 120 tys. subskrybentów. W czwartek spadł poniżej miliona, co zauważył Marcin Szczupak z PSMM Monitoring&More.

Pierwszy poważniejszy spadek nastąpił w listopadzie, gdy Krzysztof Stanowski opublikował nagranie o kulisach rozstania z KS. Wtedy w ciągu trzech dni Kanał Sportowy przestało subskrybować ok. 40 tys. użytkowników YouTube’a. To był pierwszy znaczący spadek w historii Kanału. 

Spadają nie tylko liczby subskrypcji, ale i wyświetleń. Od dwóch miesięcy materiały na KS notują tygodniowo poniżej 2 mln odtworzeń, a w pierwszym tygodniu stycznia było to tylko 1,1 mln.

Kanał Zero zyskał od startu 200 tysięcy subskrybentów

Inaczej wygląda dziś sytuacja Kanału Zero. Jak informowaliśmy, jego poranne programy mają wielokrotnie wyższą oglądalność niż emitowane równocześnie magazyny Kanału Sportowego. 

Kanał Zero wystartował oficjalnie w czwartek 1 lutego b.r. W ciągu pierwszego tygodnia funkcjonowania zebrał już ponad 200 tys. subskrypcji (wzrost z 570 tys. do 770 tys.) i zbliża się do 800 tys. obserwujących na YouTube. Przez ten czas KZ doczekał się już ponad 22 mln wyświetleń, a najpopularniejsze materiał - wywiad z prezydentem Andrzejem Dudą - dobił do 2,6 mln wyświetleń.

CZYTAJ TEŻ: Kanał Sportowy ma nową czołówkę. “Lekkie odświeżenie, stary fundament”

Kanał Sportowy zaproponował ostatnio widzom nowe formaty i twarze. Pojawił się materiał youtubera Winiego z serii „Kanał informacyjny”. Zadebiutował także cykl „Na gorąco”, w którym newsy ze świata sportu omawiane są w luźniejszej konwencji. Emitowany jest także program „Kowalove”, który wspólnie z byłym piłkarzem Wojciechem Kowalczykiem prowadzi Tomasz Smokowski. Od grudnia można oglądać także cykl „Polowanie”, w którym Michał Pol komentuje w nim wydarzenia nie tylko ze świata sportu.  

CZYTAJ TEŻ: Ruszył Kanał Zero. “Może całkowicie zmienić układ mediów”

Do prowadzących „KS Poranek” dołączyli Adam Kotleszka i Damian Bąbol, Filip Wiśniewski oraz Maja Strzelczyk przyszli z Canal+ Sport, a z Kanałem Sportowym pożegnał się ponownie Człowiek Warga, który dołączył do Kanału Zero Krzysztofa Stanowskiego. Kanał Sportowy zlikwidował m.in. magazyny o lidze niemieckiej i francuskiej. W zamian pojawił się już nowy format o ligach zagranicznych. 

W 2022 roku Kanał Sportowy zwiększył przychody ponad dwukrotnie do 24,07 mln zł, a jego zysk netto poszedł w górę z 1,6 do 5,57 mln zł. Wypłacił udziałowcom 4 mln zł dywidendy. 

Z kolei jak podawaliśmy ostatnio, przez pierwsze cztery dni od startu materiały Kanału Zero zanotowały prawie 12 mln odtworzeń. Krzysztof Stanowski podał, że przełożyło się to na 115 tys. zł z reklam na YouTubie. 

Autor:Dominik Senkowski

KOMENTARZE(24)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas