Według nieoficjalnych informacji głównym partnerem medialnym federacji KSW po 17 latach przestanie być Polsat Box (do niedawna działający pod marką Cyfrowy Polsat), tylko skandynawska platforma streamingowa Viaplay, obecna w Polsce od sierpnia br.
Informację o zmianie głównego partnera medialnego KSW z Polsat Box na Viaplay podał Mateusz Hencel z WP SportowychFaktów. - Szykuje się niemała rewolucja w polskim MMA. Dochodzą do mnie informacje z różnych rzetelnych źródeł, że organizacja KSW kończy współpracę z Polsatem i przenosi się na platformę Viaplay - stwierdził na Twitterze.
Zaznaczył, że oficjalne informacje mają zostać podać na konferencji prasowej w poniedziałek.
Szykuje się niemała rewolucja w polskim MMA.
— Mateusz Hencel (@MatHencel) November 20, 2021
Dochodzą do mnie informacje z różnych rzetelnych źródeł, że organizacja KSW kończy współpracę z Polsatem i przenosi się na platformę Viaplay.
Grubo 🤯
Gale KSW przez 17 lat w Polsat Sport
Dotychczas głównym partnerem medialnym Konfrontacji Sztuk Walki była platforma Polsat Box (do września br. działającej pod nazwą Cyfrowy Polsat). Współpraca była prowadzona od pierwszej gal w 2004 roku.
Początkowo gale były pokazywane w Polsat Sport, a te najatrakcyjniejsze także w głównym Polsacie. Natomiast od 2012 roku transmisje z najważniejszych gal sprzedawano w systemie pay-per view, cena wynosiła zazwyczaj 40 zł. Gale po wykupieniu dostępu można było oglądać także na własnej platformie internetowej KSW oraz u wielu operatorów kablowych.
W ostatnich latach model pay-per view stał się dominujący, ostatni raz gala KSW w Polsacie i Polsat Sport była pokazywana wiosną 2019 roku.
W drugiej połowie ub.r. odbyło się pięć gal KSW (w pierwszym półroczu nie zorganizowano żadnej w związku z wybuchem epideii), natomiast w br. - sześć, a kolejną zaplanowano na 18 grudnia.
Viaplay w Polsce od początku sierpnia
Platforma Viaplay, należąca do szwedzkiego koncernu NENT Group, wystartowała w Polsce 3 sierpnia. Zaczęła już transmitować na wyłączność niemiecką ligę piłkarską Bundesliga (poprzednio przez kilka lat pokazywaną przez Eleven Sports), Ligę Europy i Ligę Konferencji, rozgrywki w innych dyscyplinach, od połowy 2022 roku będzie pokazywać angielską ligę piłkarską (od połowy lat 90. pokazywaną w Canal+), a od 2023 roku Formułę 1.
Miesięczna subskrypcja Viaplay kosztuje 34 zł (pierwszy miesiąc jest darmowy). Platforma jest oferowana m.in. przez sieci kablowe Vectra i UPC Polska, a na początku września pojawiła się w ofercie sieci telekomunikacyjnej Play.
W trzecim kwartale br. Viaplay pozyskała poza Skandynawią pozyskała 286 tys. nowych subskrybentów, z czego zdecydowaną większość w Polsce. https://m.wirtualnemedia.pl/m/artykul/viaplay-ile-kosztuje-w-polsce-liczba-subskrybentow