Telewizja 2022-11-14
39

TVN24 ze starszą widownią, ale wykształconą i z wysokimi dochodami

TVN24 chętniej oglądają kobiety niż mężczyźni. Wśród widowni stacji dominują osoby starsze, emeryci i mieszkańcy miast. Zauważalny jest wzrost udziału osób o wysokich dochodach i kadry zarządzającej - szczegółowy raport Wirtualnemedia.pl.

TVN24 ogląda więcej kobiet niż mężczyzn

W okresie od 1 września do 27 października 2022 TVN24 oglądało średnio 54,60 proc. kobiet i 45,40 proc. mężczyzn. Struktura widowni stacji w podziale na płeć jest zbieżna z całym rynkiem telewizyjnym w naszym kraju - w analizowanym okresie wszystkie stacje śledziło średnio 53,59 proc. kobiet i 46,41 proc. mężczyzn - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Stacja TVN24 porównywalną przewagę widowni kobiecej nad męską miała również rok temu. W okresie od 1 września do 27 października 2021 roku kobiety stanowili 54,45 proc. (mężczyźni - 45,55 proc.).

55 proc. widzów stacji stanowi grupa wiekowa 65+

TVN24 na tle całego rynku charakteryzuje się niskimi wynikami oglądalności wśród młodych widzów. Udziały widowni każdej z tych stacji w grupach wiekowych 4-9, 10-11, 13-15, 16-17, 18-19, 20-24 i 25-29 jesienią bieżącego roku wynoszą wyraźnie poniżej 1 proc. Niskie zainteresowanie w najmłodszych grupach wiekowych stacja miała również jesienią rok temu.

W kolejnych grupach wiekowych zainteresowanie newsową stacją TVN stopniowo zaczyna rosnąć. Jest ono bardzo wysokie w starszych grupach wiekowych.

Czytaj także: Emeryci dominują wśród widowni TVP Info

Zdecydowanie najwyższe wyniki oglądalności TVN24 notuje w grupie 65+, w której widownia stanowi 54,66 proc. wszystkich oglądających. Dla porównania w całym rynku jest to 33,82 proc.

Rośnie udział widowni wiejskiej

Zauważalne, ale nie wyraźne dysproporcje oglądalności stacji TVN24 względem całego rynku notowane są ze względu na miejsce zamieszkania widzów. Kanał ma przewagę w strukturze widowni mieszkańców miast, którzy stanowią 75,12 proc. udziału wszystkich widzów stacji. Wartość ta w całym rynku wynosi 62,85 proc.

Rośnie udział widowni wiejskiej, która w okresie od 1 września do 27 października 2022 roku wyniosła 24,87 proc., a w analogicznym okresie rok wcześniej było to 21,32 proc.

Rosną dochody widzów TVN24

Relatywnie niskie dysproporcje oglądalności TVN24 względem całego rynku notowane są ze względu na miesięczny dochód netto danego gospodarstwa domowego w przeliczeniu na 1 mieszkańca (w zł). Stacja ma jednak zauważalną przewagę w mniej osób z wysokimi dochodami (pow. 5 tys. zł), którzy stanowią 41,30 proc. udziału wszystkich widzów stacji. Wartość ta w całym rynku wynosi 34,84 proc.

Dla porównania, jesienią ub.r. TVN24 śledziło mniej osób z wysokimi dochodami, a więcej - z niskimi. Średni miesięczny dochód netto danego gospodarstwa domowego w przeliczeniu na 1 mieszkańca powyżej 5 tys. zł netto w okresie od 1 września do 27 października ub.r. wynosił 37,26 proc. Z kolei w przypadku dochodów od 0 do 1400 zł w tym roku wynik wynosi 1,55 proc., a rok temu - 4,12 proc.

Rośnie udział widzów z wykształceniem średnim

TVN24 w tym roku najchętniej oglądają osoby z wykształceniem wyższym, którzy stanowią 39,10 proc. wszystkich widzów stacji (w całym rynku jest to 18,58 proc.).

Rośnie udział widzów z wykształceniem średnim, którzy w tym roku stanowią 38,67 proc. widowni stacji (34,14 proc. w całym rynku). Rok wcześniej było to 35,22 proc.

59 proc. widowni stacji stanowią emeryci

Ze względu na wykonywany zawód TVN24 najchętniej oglądane jest przez emerytów, którzy stanowią 58,98 proc. widowni stacji. Dla porównania, wszystkie stacje telewizyjne w Polsce w strukturze widowi średnio mają 43,76 proc. emerytów.

Czytaj także: Emeryci dominują wśród widowni TVP Info

ADH% (Adhesion) - udział procentowy widzów poszczególnej grupy względem liczebności grupy odniesienia np. udział widowni w wieku 65+ względem wszystkich widzów. Tym samym wskaźnik ten informuje o strukturze demograficznej widzów, a tym samym opisuje atrakcyjność programu. Adhesion dla kilku grup sumuje się do 100 proc. pod warunkiem, że badane grupy w całości zawierają się w grupie odniesienia - np. kobiety 4+ i mężczyźni 4+ w odniesieniu do grupy wszyscy 4+.

Średni dobowy udział TVN24 w pierwszym półroczu br. wyniósł 5,78 proc. (po wzroście o 20,92 proc. względem pierwszego półrocza ub.r.).

Czytaj także: Emeryci dominują wśród widowni TVP Info

Autor: Michał Kurdupski

Więcej informacji: TVN24, profil widza

KOMENTARZE (39) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas