Reklama2016-09-05
1

Kto zarabia najwięcej z reklamy telewizyjnej? Polsat i TVN

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w sierpniu br. były o 4 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.

W sierpniu 2016 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,25 mln spotów reklamowych, o 7,60 proc. więcej, niż w analogicznym okresie 2015 roku. Trwały one 14,36 tys. godzin (rok wcześniej czas ten wyniósł 13,68 tys. godzin).

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 1,36 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 4,13 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.

Zobacz tabelę

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 190,85 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 13,74 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zmniejszyły się o 0,82 proc. do 124,76 mln zł.

Na ostatniej pozycji podium uplasowała się TVP1 (82,24 mln zł; wzrost o 19,40 proc.). Tuż za podium znalazła się TVP2 (62,49 mln zł; do góry o 30,06 proc. - największy wzrost w zestawieniu top 20).

Warto dodać, że zarówno Jedynka jak i Dwójka w sierpniu br. relacjonowały olimpiade w Rio de Janeiro.

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się TVN24 z wpływami na poziomie 35,18 mln zł i spadkiem o 1,79 proc.

Największy spadek w top 20, wynoszący 27 proc. do 15,57 proc., odnotowało Polo TV.

Zobacz tabelę

W sierpniu 2016 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 118,15 mln zł - wydała firma Aflofarm. Jej wydatki zmalały rok do roku o 26,12 proc. Kolejne miejsca zajęły: Procter & Gamble (55,30 mln zł; do góry o 25,83 proc.) i Pepsico (38,10 mln zł; do góry o 37,51 proc.).

Zobacz tabelę

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.

Autor:mk

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas