Telewizja 2014-08-14
9

Które kanały oglądają abonenci nc+? TVN, Polsat i TVP1 (top 125)

Najchętniej oglądaną stacją wśród abonentów nc+ pozostaje TVN. Druga jest TVP1, a trzeci - Polsat, który wyprzedził TVP2. Tuż za tzw. „wielką czwórką” znalazł się kanał TVN24 - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl.

Pozycję lidera oglądalności wśród stacji telewizyjnych, oglądanych przez gospodarstwa domowe z dekoderem nc+, w okresie od 1 stycznia do 31 lipca 2014 roku zajął TVN. Udział tego kanału względem analogicznego okresu rok wcześniej zmalał o 1,09 pkt. proc. i wyniósł 12,43 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Warto dodać, że TVN znajduje się na pierwszym miejscu na liście kanałów w dekoderach nc+.

>>> Które kanały oglądają abonenci Cyfrowego Polsatu? Liderem Polsat, Polsat News przed TVN 24

Drugą pozycję zajęła TVP1, której udział zmniejszył się o 0,17 pkt. proc. do 10,49 proc. Na ostatnią lokatę podium awansował Polsat, który rok wcześniej był czwarty. Jego udział jednak spadł o 0,56 pkt. proc. do 8,01 proc.

Natomiast na czwarte miejsce z trzeciego spadła TVP2, której udział wyniósł 7,67 proc., po spadku o 1,13 pkt. proc.
W pierwszej piątce zestawienia znalazł się jeszcze informacyjny kanał TVN24. Jego udział wzrósł o 0,68 pkt. proc. do 5,39 proc. Oczko niżej uplasował się TVN7, notujący spadek o 0,65 proc. do 2,87 proc.

Z dwunastego na siódme miejsce awansowały TVP Seriale - najwyżej sklasyfikowany kanał filmowy (2,79 proc. udziału; wzrost o 1,19 pkt. proc.).

W pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TV Puls (2,18 proc. udziału; w dół o 0,62 pkt. proc.), Polsat 2 (2 proc. udziału; - 0,69 pkt. proc.) i TV4 (1,58 proc. udziału; - 0,79 pkt. proc.).

Najpopularniejszą stacją z segmentu kanałów dokumentalnych jest Discovery Channel (1,38 proc. udziału; + 0,66 pkt. proc.), lifestylowych - TVN Style (1,36 proc. udziału; + 0,57 pkt. proc.), sportowych - Canal+ Sport (1,04 proc. udziału; + 0,12 pkt. proc.), dziecięcych - MiniMini+ (1,02 proc. udziału; - 1,14 pkt. proc.), a muzycznych - Polo TV (0,44 proc. udziału; - 0,18 pkt. proc.)

Zobacz tabelę


Zestawienie obejmuje wszystkie stacje oglądane przez gospodarstwa domowe z platformą nc+ i objęte monitoringiem Nielsen Audience Measurement. Występowanie w rankingu kanałów nie będących w ofercie nc+ jak np. Polsat Sport wynika z tego, że część abonentów tej platformy można odbierać telewizję jednocześnie od innego operatora kablowego czy satelitarnego albo za pośrednictwem anteny naziemnej.
 

Autor: Michał Kurdupski

Więcej informacji: nc+, abonenci nc+

KOMENTARZE (9) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas