Prasa 2009-08-18
0

Które pisma są liderami pod względem czytelnictwa?

"Gazeta Wyborcza" to najpopularniejszy dziennik opiniotwórczy w Polsce, "Fakt" jest liderem tabloidów, a "Tele Tydzień" - tygodników telewizyjnych. W innych segmentach dominują m.in.: "Przyjaciółka", "Viva!", "Twój Styl" i "Claudia" - wynika z najnowszej fali badania PBC General.

"Fakt" (Axel Springer Polska), czytany przez 14,97 proc. Polaków, dominuje w segmencie tabloidów, zaś "Gazeta Wyborcza" (Agora), po którą sięga 14,79 proc. respondentów, stoi na czele dzienników opiniotwórczych. Dalej w zestawieniu plasują się: bezpłatne "Metro" (7,77 proc.), "Super Express" (7,21 proc.), a także m.in. "Rzeczpospolita" (4,09 proc.) i "Dziennik" (3,80 proc.).

Zobacz tabelę

Najpopularniejszym tytułem prasowym, tygodnikiem i tv guide'em w naszym kraju cały czas jest "Tele Tydzień", który jest czytany przez 35,68 proc. Polaków, zaś na drugim miejscu wśród tygodników ze znacznie niższym wynikiem (19,47 proc.) znajduje się "Życie na Gorąco", będące liderem kategorii pism yellow. Oba te tytuły należą do Wydawnictwa Bauer. Za nimi plasują się trzy tygodniki poradnikowe: "Pani Domu", "Chwila dla Ciebie" i "Naj".

Zobacz tabelę

Na czele kategorii dwutygodników znalazły się dwa tytuły poradnicze, które wcześniej były tygodnikami. Najwyższe czytelnictwo ma "Przyjaciółka" (Edipresse Polska), po którą sięga 17,88 respondentów (dwutygodnikiem jest od marca br.), zaś drugie miejsce zajęła "Tina" (Wydawnictwo Bauer), która jest czytana przez 14,83 proc. Polaków (na cykl dwutygodniowy przeszła w czerwcu br.). Na kolejnych pozycjach znajdują się: "Viva!" (też Edipresse Polska; 11,21 proc.), będąca najpopularniejszym magazynem w segmencie people i "Z Życia Wzięte" (Phoenix Press; 10,24 proc.), lider segmentu real life stories.

Zobacz tabelę

Wśród miesięczników najwięcej ankietowanych czyta "Twój Styl" (Wydawnictwo Bauer), po który sięga 13,04 proc. Polaków oraz "Claudię" (G+J Polska), której czytanie deklaruje 12,35 proc. respondentów. Tym samym "Twój Styl" jest liderem kategorii miesięczników luksusowych dla pań, a "Claudia" jest na czele segmentu miesięczników poradnikowych.

Zobacz tabelę

Spośród siedmiu obecnych w badaniu dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się "Komputer Świat: Twój Niezbędnik" (Axel Springer Polska), który ma czytelnictwo wynoszące 5,18 proc.

Zobacz tabelę


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od stycznia do czerwca 2009 roku na losowej próbie ogólnopolskiej osób (24 701 przypadków), dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

* - następujące tytuły nie były badane w podanych falach: "Weranda Country": styczeń 2009 : luty 2009 (próba 16390), "Sens. Poradnik Psychologiczny": styczeń 2009: marzec 2009 (próba 12 254). "Przyjaciółka" do lutego 2009 roku była badana jako tygodnik (próba dla niej wynosi 16 930 przypadków), a "Tina" była badana jako tygodnik do maja br. (próba 4184).

Autor: pp

KOMENTARZE (0) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas