Prasa2009-11-17
0

Które pisma są liderami w swoich segmentach?

"Gazeta Wyborcza", "Fakt", "Tele Tydzień", "Życie na Gorąco","Newsweek", "Przyjaciółka", "Viva!", "Twój Styl" i "Claudia" tonajpopularniejsze tytuły prasowe w poszczególnych segmentach -wynika z raportu Wirtualnemedia.pl opracowanego na podstawieostatniego badania PBC General.

"Fakt" (Axel Springer Polska), czytany przez14,32 proc. Polaków, dominuje w segmencie tabloidów, zaś"Gazeta Wyborcza" (Agora), po którą sięga 14,08proc. respondentów, stoi na czele dzienników opiniotwórczych. Dalejw zestawieniu plasują się: bezpłatne "Metro" (Agora; 7,01 proc.),"Super Express" (Murator; 6,74 proc.), a także "Przegląd Sportowy"(Axel Springer Polska; 4,05 proc.) i  "Rzeczpospolita"(Presspublica; 3,92 proc.).

Zobacz tabelę

Najpopularniejszym tytułem prasowym, tygodnikiem i tvguide'em w naszym kraju cały czas jest "Tele Tydzień",który jest czytany przez 35,29 proc. Polaków, zaś na drugim miejscuwśród tygodników ze znacznie niższym wynikiem (18,86 proc.)znajduje się "Życie na Gorąco", będące liderem kategorii pismyellow. Oba te tytuły należą do Wydawnictwa Bauer. Za nimi plasująsię trzy tygodniki poradnikowe: "Chwila dla Ciebie" (Bauer), "PaniDomu" (Edipresse Polska) i "Naj" (G+J Polska). Liderem czytelnictwawśród tygodników opinii jest wydawany przez Axel Springer "NewsweekPolska" z wynikiem 9,58 proc.

Zobacz tabelę

Na czele kategorii dwutygodników są dwa tytułyporadnicze, które wcześniej były tygodnikami. Najwyższeczytelnictwo ma "Przyjaciółka" (Edipresse Polska), po którą sięga17,92 respondentów (dwutygodnikiem jest od marca br.), zaś drugiemiejsce zajęła "Tina" (Wydawnictwo Bauer), która jest czytana przez15,99 proc. Polaków (na cykl dwutygodniowy przeszła w czerwcu br.).Na kolejnych pozycjach znajdują się: "Viva!" (też Edipresse Polska;11,26 proc.), będąca najpopularniejszym magazynem w segmenciepeople i "Z Życia Wzięte" (Phoenix Press; 9,99 proc.), lidersegmentu real life stories.
Zobacz tabelę

Wśród miesięczników najwięcej ankietowanych czyta "TwójStyl" (Wydawnictwo Bauer), po który sięga 13,17 proc.Polaków oraz "Claudię" (G+J Polska), której czytanie deklaruje11,81 proc. respondentów. Tym samym "Twój Styl" jest lideremkategorii miesięczników luksusowych dla pań, a "Claudia" jest naczele segmentu miesięczników poradnikowych.

Zobacz tabelę

Spośród siedmiu obecnych w badaniudwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelnikówcieszy się "Komputer Świat: Twój Niezbędnik" (Axel SpringerPolska), który ma czytelnictwo wynoszące 4,96 proc.

Zobacz tabelę

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp.z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyłosię za pomocą techniki CAPI w okresie od kwietnia do września 2009roku na losowej próbie ogólnopolskiej osób (24 354 przypadków),dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podaneliczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

* - Ze względu na dokonane we wrześniu 2009 roku połączenie pism"Dziennik" i "Gazeta Prawna" w jeden tytuł "Dziennik GazetaPrawna", dane z fali wrześniowej 2009 roku dotyczące tych gazetmogą być traktowane jedynie jako orientacyjne.

** - Próba dla dwutygodnika "Tina" wynosi 16 284 osób, bo domaja br. tytuł był badany jako tygodnik.

Autor:pp

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas