Prasa2010-02-16
5

Które tytuły prasowe czytają najchętniej Polacy?

„Gazeta Wyborcza”, „Fakt”, „Tele Tydzień”, „Życie na Gorąco”, „Newsweek Polska”, „Przyjaciółka”, „Viva!”i „Twój Styl” to najpopularniejsze tytuły prasowe w Polsce - raport Wirtualnemedia.pl.

Najnowsza fala badania PBC General za II półrocze 2009 r. pokazuje, że „Fakt” (Axel Springer Polska), czytany przez 14,19 proc. Polaków, dominuje w segmencie tabloidów, zaś „Gazeta Wyborcza” (Agora), po którą sięga 13,99 proc. respondentów, stoi na czele dzienników opiniotwórczych. Dalej w zestawieniu dzienników plasują się: bezpłatne „Metro” (Agora; 6,80 proc.) i „Super Express” (Murator; 6,59 proc.).

 

Zobacz tabelę


Najpopularniejszym tytułem prasowym, tygodnikiem i tv guide'em w naszym kraju cały czas jest "Tele Tydzień", który jest czytany przez 34,73 proc. Polaków, zaś na drugim miejscu wśród tygodników ze znacznie niższym wynikiem (19,13 proc.) znajduje się „Życie na Gorąco”, będące liderem kategorii pism yellow. Oba te tytuły należą do Wydawnictwa Bauer. Za nimi plasują się trzy tygodniki poradnikowe: „Chwila dla Ciebie” (Bauer), „Pani Domu” (Edipresse Polska) i „Naj” (G+J Polska). Liderem czytelnictwa wśród tygodników opinii jest wydawany przez Axel Springer „Newsweek Polska” z wynikiem 9,60 proc.

Zobacz tabelę


Na czele kategorii dwutygodników są dwa tytuły poradnicze, które wcześniej były tygodnikami. Najwyższe czytelnictwo ma „Przyjaciółka” (Edipresse Polska), po którą sięga 17,54 respondentów  zaś drugie miejsce zajęła „Tina” (Wydawnictwo Bauer), która jest czytana przez 16,41 proc. Polaków. Na kolejnych pozycjach znajdują się: "Viva!" (też Edipresse Polska; 11,39 proc.), będąca najpopularniejszym magazynem w segmencie people i "Z Życia Wzięte" (Phoenix Press; 10,00 proc.), lider segmentu real life stories. 

Zobacz tabelę


Wśród miesięczników najwięcej ankietowanych czyta „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), po który sięga 13,12 proc. Polaków oraz „Claudię” (G+J Polska), której czytanie deklaruje 11,00 proc. respondentów. Tym samym „Twój Styl” jest liderem kategorii miesięczników luksusowych dla pań, a „Claudia” jest na czele segmentu miesięczników poradnikowych.

Zobacz tabelę

 


Spośród siedmiu obecnych w badaniu dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się „Komputer Świat: Twój Niezbędnik” (Axel Springer Polska), który ma czytelnictwo wynoszące 4,63 proc.

 

Zobacz tabelę


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od lipca do grudnia 2009 roku na losowej próbie ogólnopolskiej 24 147 przypadków), dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

* -  Dane „Dziennika Gazety Prawnej” obejmują dane „Gazety Prawnej” wydawanej do połowy września br.

** - Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: , „Futbol News” (lipiec: sierpień 2009; próba 16 099);  „TV 14” (lipiec: wrzesień 2009; próba 12 047 ), „Polska Wita” (lipiec: wrzesień 2009; próba 12 047), „21. wiek” (lipiec: październik 2009; próba 8041), „Tele Świat” do września ub.r. był tygodnikiem, a „Elle Decoration” - miesięcznikiem. Próby dla obu tych tytułów wynoszą po 12 047 osób.

Autor:Patryk Pallus

Więcej informacji:PBC General, badania czytelnictwa

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas