Prasa 2010-04-19
4

Które tytuły prasowe mają największe czytelnictwo?

Nie zmieniło się znacząco czytelnictwo prasy w Polsce. Liderem wśród dzienników pozostaje “Gazeta Wyborcza” a wszystkich tytułów „Tele Tydzień” - niezmienni są też liderzy pozostałych kategorii.

Od września ub.r. do lutego br. czytanie „Gazety Wyborczej” (Agora) deklarowało 14,33 proc. Polaków, czyli o 0,14 proc. więcej niż od sierpnia ub.r. do stycznia br. Tym samym tytuł ten pozostaje najpopularniejszym dziennikiem opiniotwórczym, podczas gdy wśród tabloidów liderem jest „Fakt” (Axel Springer Polska), po który sięga 14,01 proc. respondentów – wynika z badania PBC General przygotowanego na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa. 

 

Zobacz tabelę


Najchętniej czytamy tygodnik – „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) – jest zarazem najpopularniejszy wśród wszystkich tytułów prasowych w Polsce – sięga po niego ponad jedna trzecia respondentów. W kategorii pism yellow największe czytelnictwo ma „Życie na Gorąco” (Bauer), wśród tygodników poradnikowych –  „Chwila dla Ciebie” (Bauer), a wśród tygodników opinii – „Newsweek Polska” (Axel Springer Polska). W porównaniu z poprzednią falą badania (sierpień ub.r. – styczeń br.) na popularności najbardziej zyskała Angora (o 0,22 proc.), a najbardziej straciły „NAJ” (spadek o 0,46 proc.) i „Wprost” (o 0,42 proc.). 

Zobacz tabelę


Wśród dwutygodników najchętniej czytane są niezmiennie dwa czasopisma, które wcześniej ukazywały się co tydzień: „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) i „Tina” (Wydawnictwo Bauer). Oba jednak straciły na popularności w porównaniu z poprzednią falą badania: „Przyjaciółka” 0,29 proc, a „Tina” 0,23 proc. Zajmująca trzecie miejsce „Viva!” (Edipresse Polska) jest liderem w kategorii people, a kolejne w zestawieniu „Z Życia Wzięte” – w kategorii real life stories. 

Zobacz tabelę


Najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce jest „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), który lideruje również w kategorii luksusowych magazynów kobiecych. Z kolei „Claudia” (G+J Polska) jest najpopularniejsza wśród miesięczników poradnikowych, a „Cztery Kąty” (Agora) – wśród miesięczników wnętrzarskich. 

Zobacz tabelę


Spośród dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się „Komputer Świat: Twój Niezbędnik” (Axel Springer Polska), po który sięga 4,07 proc. respondentów. 

Zobacz tabelę

 



Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od września 2009 roku do lutego 2010 roku na losowej próbie ogólnopolskiej 24 216 przypadków), dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

* Dane „Dziennika Gazety Prawnej” obejmują dane „Gazety Prawnej” wydawanej do połowy września br.
* Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: „Teraz Białystok” i „Teraz Toruń” (styczeń i luty 2010, próby po 16099), „TV 14” (wrzesień 2009, próba 20164), „21. wiek: (wrzesień i październik 2009, próba 16158), „Weranda” i „Wróżka” (od września do grudnia 2009, próby po 8117), „Sens. Poradnik psychologiczny” (od września 2009 do stycznia 2010, próba 4088), „Polska Wita” (wrzesień 2009, próba 20164). „Tele Świat” do września ub.r. był tygodnikiem, a „Elle Decoration” – miesięcznikiem. Próby dla obu tych tytułów wynoszą po 20164.
 

Autor: tw

KOMENTARZE (4) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas