Reklama2009-07-13
0

Którym formom reklamy ufamy najbardziej?

Rekomendacje od znajomych i opinie umieszczane przez konsumentów winternecie są najbardziej zaufanymi na świecie formami reklamy.

Z badania przeprowadzonego przez firmę Nielsen wynika, że 90procent internautów z całego świata ma zaufanie do rekomendacji odosób, które zna, a 70 procent ufa opiniom umieszczanym przez innychużytkowników w sieci.

Taki sam odsetek respondentów jak ufających internetowym opiniominnych konsumentów - 70 procent - ma również zaufanie do witryninternetowych należących do marek. Na kolejnych miejscach znalazłysię: treści wydawnicze, np. artykuł w gazecie (69 procent),sponsoring marek (64 procent), reklama telewizyjna (62 procent),reklama w prasie codziennej (61 procent), reklama w czasopiśmie (59procent), billboardy/reklama outdoor (55 procent), reklama radiowa(55 procent), reklama w poczcie e-mail (54 procent) i reklamakinowa (52 procent).

Pomimo, że wspomniane wyżej witryny należące do marek cieszą siędużym zaufaniem wśród badanych, to gorzej jest z innymi formamicyfrowej reklamy. Reklamom tekstowym w telefonach komórkowych ufa24 procent, banerom internetowym 33 procent, reklamom wideo online37 procent, a reklamom w wyszukiwarkach 41 procentrespondentów.

W badaniu uczestniczyło 25.420 internautów z 50 krajów Europy,regionu Azji i Pacyfiku, Ameryki Północnej, Ameryki Łacińskiej orazBliskiego Wschodu.

Autor:km

Więcej informacji:forma reklamowa

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas