Reklama2012-04-25
7

KTR 2012: triumf kampanii o autyzmie, Saatchi & Saatchi agencją roku

W tegorocznym Polskim Konkursie Reklamy KTR Grand Prix przyznano kampanii społecznej „Autyzm wprowadza w błąd”. Agencją Roku została Saatchi & Saatchi, a Reklamodawcą Roku - Tesco.

Nagrodzoną Grand Prix w tegorocznym KTR kampanię „Autyzm wprowadza w błąd” przygotowała agencja PZL na zlecenie Fundacji Synapsis. Bohaterem akcji, przeprowadzonej na początku br., był aktor Bartłomiej Topa, który dziwnie zachowywał się w jednym z programów telewizyjnych oraz - co pokazywały amatorskie filmiki zamieszczone w internecie - w metrze i sklepie. Temat szybko podjęły m.in. serwisy plotkarskie. Dopiero po kilku dniach udostępniono spot wyjaśniający właściwe przesłanie kampanii.

Ogółem w konkursie przyznano 20 złotych nagród, 27 srebrnych i 46 brązowych. W kategorii „Kampania” złoto zdobyły reklamy ING Banku Śląskiego z Markiem Kondratem pod hasłem „Jaki stan konta, taki stan ducha” (obejrzyj jedną z nich) oraz akcja „Życie to nie Facebook”, która triumfowała również w rozstrzygniętych dzień wcześniej Media Trendach (więcej na ten temat).

Zobacz tabelę


Agencją Roku została Saatchi & Saatchi Polska
(uhonorowana tym tytułem również w Media Trendach - więcej na ten temat), która nieznacznie wyprzedziła DDB Warszawa i Euro RSCG. Tytuł Reklamodawcy Roku przyznano Tesco Polska, Domu Produkcyjnego Roku - Papaya Films, a Studia Postprodukcyjnego Roku - Platige Image. Natomiast Fotografem Roku został Sunil Nair. 

Zobacz tabelę


Wszystkie nagrody wręczono we wtorek podczas uroczystej gali w Teatrze Dramatycznym
. Przypomnijmy, że w tym roku do konkursu napłynęło rekordowe 730 zgłoszeń, które oceniało 98-osobowe jury pod przewodnictwem Armina Jochuma, chief creative oficera agencji Jung Von Matt.   

Zobacz tabelę


Ponadto przyznano nagrody w konkursach Young Creatives oraz Creative Students , w których rywalizowało 376 młodych pracowników branży komunikacji marketingowej i studentów.  Najlepsi w Young Creatives będą reprezentować Polskę podczas finałów Cannes Lions, natomiast studenci trafią na staże do wybranych przez siebie agencji reklamowych.



YOUNG CREATIVES I CREATIVE STUDENTS

Young Creatives Print
Nagroda
Mariusz Sępek i Krzysztof Mielcarek
Agencja: DDB Warszawa

Creative Students Print
Nagroda
Anna Kodź i Justyna Bernacka
Akademia Sztuk Pięknych we Wrocławiu

Young Creatives Film
Nagroda
Kamil Kowalczyk i Małgorzata Nierodzińska
Agencja: Leo Burnett Warszawa

Creative Students Film
Nagroda
Karolina Antczak i Olga Kałagate
Szkoła Mistrzów Reklamy

Young Creatives Cyber
Nagroda
Piotr Chrobot i Piotr Osiński
Agencja: Interactive Solutions/ Saatchi&Saatchi

Creative Students Cyber
Nagroda
Piotr Szkałuba
Polsko Japońska Wyższa Szkoła Technik Komputerowych

Young Creatives Design
Nagroda
Kamil Góreczny i Kamil Bugno
Agencja: Interactive Solutions/ Saatchi&Saatchi

Nagroda
Marcin Paściak i Witold Gottesman
Agencja: Mamastudio

Creative Students Design
Nagroda
Maryna Bargiel i Hanna Stano
Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach

Nagroda
Grzegorz Owczarek i Danuta Salomon
Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach

Nagroda
Mateusz Kosma
Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach

Young Creatives PR
Nagroda
Adrian Słojewski i Michał Konert
Agencja: Grey Group Polska

Young Creatives Clients
Nagroda
Małgorzata Zakrzewska i Magdalena Plichta
Firma: P4

Young Directors
Nagroda
Tytuł: Drwal
Reżyseria: Paweł Dębski
Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi

Autor:tw

Więcej informacji:KTR, Polski Konkurs Reklamy KTR

KOMENTARZE(7)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas