W tegorocznym Polskim Konkursie Reklamy KTR Grand Prix przyznano kampanii „Kulturyzator Frugo” na Wykopie. Agencją roku została DDB Warszawa, reklamodawcą roku - Grupa Maspex Wadowice, a nagrodę klubu KTR otrzymała kampania „Bardzo dobre maniery” PCK.
Akcja „Kulturyzator Frugo” była prowadzona w czerwcu ub.r. w ramach kampanii reklamującej ten napój jako „owoc kultury” (przeczytaj o niej więcej). W serwisie Wykop.pl potoczne i wulgarne słowa we wpisach internautów były zamieniane na łagodniejsze określenia typu „huncwot”, „bździągwa”, „zacietrzewiam się” czy „zaiwaniaj”. Akcję wspólnie z FoodCare’em, producentem Frugo, realizowała agencja FaceAddicted.
Ogółem w konkursie przyznano 28 złotych nagród, 42 srebrne i 64 brązowe. Najwięcej rozdano ich za prace w kategoriach Media Interaktywne i Warsztat Film/Radio. Wszystkie 756 zgłoszonych projektów - pochodzących od 242 podmiotów - oceniało 100-osobowe jury pod przewodnictwem Jeffa Benjamina, chief creative officera w JWT North America/JWT New York.
Zobacz tabelę
Tytuł agencji roku otrzymała DDB Warszawa, która zdobyła 13 nagród (jedną wspólnie z Platige Image), w tym trzy złota (dwa za spoty napoju Tiger, jedno za outdoorową reklamę McDonald’s). Kolejna w rankingu agencji Havas Worldwide Warsaw otrzymała 10 nagród (dwa złota), Saatchi & Saatchi Interactive Solutions zdobyło 9 nagród, a McCann Worldgroup - 6 (dwa złota).
Reklamodawcą roku została Grupa Maspex Wadowice (producent Tigera), a nagrodę klubu KTR otrzymała kampania „Bardzo dobre maniery” Polskiego Czerwonego Krzyża zrealizowana przez Cheil Poland, której przyznano Grand Prix w tegorocznym konkursie Innovation Award Media Trendy (zobacz jego szczegółowe wyniki).
Na kolejnych podstronach pełny wykaz prac nagrodzonych w konkursie KTR 2014
Podczas Gali KTR wręczono również nagrody w konkursie Young Creatives. Spośród 89 teamów nagrodę, wyjazd na światowe finały podczas tegorocznego festiwalu Cannes Lions, zdobyło sześć.
Zobacz tabelę