Reklama2016-05-25
7

KTR 2016: FCB Warsaw z Grand Prix, nagrody dla DDB & Tribal, Papaya Films i McDonald’s

W tegorocznym Polskim Konkursie Reklamy KTR nagrodę Grand Prix otrzymała agencja FCB Warsaw za aplikację „Remember”. Agencją roku została DDB & Tribal, reklamodawcą roku - McDonald’s, a firmami produkcyjnymi roku - Papaya Films i Televisor.

Aplikacja „Remember” została przygotowana przez FCB Warsaw wspólnie z Państwowym Muzeum Auschwitz-Birkenau. Program, udostępniony w lutym br., wyszukuje w tekstach w 16 językach sformułowania typu „polskie obozy koncentracyjne” i „polskie obozy zagłady” oraz zwraca uwagę na ich nieprawidłowość.

Za „Remember” agencja FCB Warsaw otrzymała też kilka nagród w poszczególnych kategoriach konkursowych. - „Remember” to genialny pomysł w swojej prostocie, uderzający dokładnie w miejsce, w którym powstaje przekłamanie - w tekst. Pomysł, który ma szansę pomóc w nierównej walce z ludzką skłonnością do uproszczeń i do myślenia na skróty - uzasadnia Maciej Waligóra, przewodniczący jury kategorii PR&Event.

Ogółem w tegorocznej edycji KTR przyznano 181 nagród, najwięcej w kategoriach Digital & Mobile (32), Warsztat Audio/Video (29), Design (22), Active Advertising (21), Media (19). Autorzy wyróżnionych projektów otrzymali 33 złote nagrody, 62 srebrne i 86 brązowych.

W zestawieniu najbardziej nagrodzonych agencji zdecydowanie wygrała DDB & Tribal, która za nominacje i nagrody uzyskała ponad dwa razy więcej punktów niż zajmująca drugie miejsce agencja Walk.

1. DDB & Tribal - 73,5
2. Walk - 34,5
3. Grey Group - 28
4. Saatchi&Saatchi / Interactive Solutions - 26
5. FCB Warsaw - 23,5

Tym samym DDB & Tribal została agencją roku. Tytuł reklamodawcy roku przyznano McDonald’s, domem produkcyjnym roku zostało Papaya Film, a studiem postprodukcyjnym roku - Televisor.

W internetowym głosowaniu członków Klubu Twórców Reklamy, dotyczącym prac zgłoszonych w kategorii Kampania, nagrodzona została seria reklam „Starsi Panowie” przygotowana dla Netii przez agencję Brasil.

- Dużo złota, dużo srebra i dużo brązu, i bardzo dobrze! Od lat nie mieliśmy tylu ciekawych prac w konkursie! Mamy też Grand Prix i Nagrodę Członków KTR, które wspaniale się uzupełniają, pokazując oryginalność i kreatywność w kompletnie różnych sferach komunikacji - komentuje Przemek Bogdanowicz, przewodniczący zarządu Klubu Twórców Reklamy.

Wszystkie nagrody zostały wręczone we wtorek podczas uroczystej gali. Do tegorocznej edycji konkursu KTR przesłano 1097, zostały one ocenione przez 108-osobowe jury pod przewodnictwem Rodrigo Sobrala, integrated executive creative directora w R/GA London.

Podczas gali KTR wręczono również nagrody w konkursie Young Creatives, do którego zgłosiło się 192 teamów. Zwyciężyło siedem: Bartosz Włodarczyk i Bartłomiej Walczuk z 180heartbeats + Jung v. Matt w kategorii Design, Janina Szwykowska i Michał Rudek z Grey Group Poland w kategorii Print, Tomasz Misiukiewicz i Piotr Szkałuba z VML Poland w kategorii Film, Barbara Niedziela i Radosław Smorga z Lemon Sky J. Walter Thompson Poland w kategorii Cyber, Jakub Sagan i Joanna Szwilling z K2 w kategorii PR, Piotr Fortuna i Marta Kierszka z ZenithOptimedia Group w kategorii Media oraz Katarzyna Wierzchowska i Igor Zajda z Grupy Żywiec w kategorii Clients. Wszyscy pojadą na światowe finały tego konkursu, które odbędą się podczas tegorocznego festiwalu Cannes Lions.

Zobacz tabelę

Na dalszych podstronach prace nominowane i nagrodzone w pozostałych kategoriach

Autor:tw

KOMENTARZE(7)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas