W tegorocznej edycji Polskiego Konkursu Reklamy KTR najlepszą agencją została Saatchi&Saatchi IS, domem produkcyjnym - Papaya Films, a studiem postprodukcyjnym - Lunapark. Tytuł reklamodawcy roku przyznano Allegro.
Do KTR w tym roku w 12 kategoriach zgłoszono 1210, spośród których 111-osobowe jury pod przewodnictwem Luciany Cani, senior vice president i executive creative director w agencji Lapiz, wybrano 311 nominacji.
Ostatecznie przyznano 157 nagród, w tym 17 złotych, 55 srebrnych i 85 brązowych. Najwięcej nagród przyznano w kategoriach Warsztat Audio/Video (39), Design (26), Film (15) oraz Digital/Mobile (14)..
Nie przyznano Grand Prix ani nowo wprowadzonej nagrody Biały KTR - Grand Prix za kampanię społeczną. W kategorii kampanii srebro otrzymała agencja Bardzo za cykl reklam „Allegro - czego szukasz?”, a za jedną z nich - o matce szykującej córce sukienkę na bal przebierańców - dostała złoto w kategorii Warsztat Audio/Video. Dwa złota w tej kategorii przyznano Markowi Dawidowi - za zdjęcia i reżyserię spotu „I trade. I love it” X-Trade Brokers.
Dwie złote nagrody - w kategoriach PR&Event i Media - otrzymała też agencja Walk za akcję „Niewidzialni” dla Fundacji Kapucyńskiej.
Wśród agencji reklamowych najwięcej punktów za nominacje i nagrody otrzymała Saatchi & Saatchi IS, wśród domów produkcyjnych - Papaya Films, a wśród firm postprodukcyjnych – Lunapark. Tytuł reklamodawcy roku przyznano Allegro.
Agencja Reklamowa Roku:
1. Saatchi & Saatchi IS - 54,5
2. 180heartbeats + JUNG V. MATT - 38,25
3. Walk - 24,5
4. Grey Group - 21,5
5. Bardzo - 20,25
Dom Produkcyjny Roku:
1. Papaya Films 23 pkt
2. Dobro 11,5 pkt
3. Opus Film 10,5 pkt
Studio Postprodukcyjne Roku
1. Lunapark motion arts collective 10,5 pkt
2. Platige Image 7 pkt
3. Televisor 6,5 pkt
Podobnie jak w poprzednich latach członkowie Klubu Twórców Reklamy w głosowaniu internetowym oceniali prace zgłoszone w kategorii Kampania. W tym roku przyznali nagrodę agencji 180heartbeats + Jing v. Matt za kampanię „Powiem ci, co zrobisz” dla Aleo (ING Bank Śląski).
Podczas gali KTR wręczono również nagrody specjalne Best of Facebook @ KTR 2017 - za kampanie: „Lidl w social media” (VML dla Lidl), „Pastempomat” (Saatchi&Saatchi IS dla Dawida Podsiadło), „Make it #handible” (DDB&tribal dla Huawei) oraz „Powiem ci, co zrobisz” (180heartbeats + Jung v. Matt dla Aleo).
Zwycięskie zespoły w konkursie Young Creatives Cannes:
W kategorii Design - Adam Caban i Mateusz Ledwig z 180heartbeats + Jung v. Matt.
W kategorii Film - Michał Oleksów i Damian Kitowski z VML Poland.
W kategorii Cyber - Adriana Hochmańska i Irmina Pączek z Grandes Kochonos Digital.
W kategorii Print - Pablo Dominguez Agregan i Juan Molina Coloma z 180heartbeats + Jung v. Matt.
W kategorii PR - Marta Zienkiewicz i Jakub Kiraga z Hill+Knowlton Strategies.
W kategorii Clients - Kamil Zug i Wojciech Kozłowski z Kompanii Piwowarskiej.
W kategorii Young Creatives Open - Aleksandra Berka i Patrycja Rogacz z agencji They.pl.
Wszystkie nagrody wręczono podczas gali w Teatrze Polskim w Warszawie.
Zobacz tabelęNa kolejnych podstronach reszta nagrodzonych i nominowanych prac