Kuaishou Technology, chińska firma prowadząca serwis Kuaishou, największego konkurenta TikToka na rynku chińskim podała wyniki biznesowe za trzeci kwartał 2021 roku. Spółka zwiększyła swoje przychody o 33,4 procent przy stracie netto 4,8 miliarda juanów. Na koniec września z platformy korzystało miesięcznie 572,9 miliona użytkowników.
Kuaishou działa na rynku od 2012 r. Platforma funkcjonuje na podobnych zasadach jak TikTok pozwalając użytkownikom na zamieszczanie krótkich klipów wideo wzbogaconych o gotowy podkład muzyczny.
Serwis został założony przez Su Hua, inżyniera pracującego wcześniej dla Google’a i Baidu. Aplikacja, której użytkownikami są zwykle mieszkańcy niewielkich wsi i miast jest coraz popularniejsza w Chinach i na innych wybranych rynkach, m.in. w Brazylii, Indiach i Wietnamie.
Czytaj także: 1,5 mld użytkowników TikToka w 2022 roku? „To możliwe, serwis ma potencjał”
Więcej użytkowników
W trzecim kwartale br. miesięczna liczba użytkowników Kuaishou wyniosła 572,9 mln, co oznacza wzrost rok do roku o 19,5 proc.
W wypadku osób korzystających z platformy każdego dnia zanotowano liczbę 320,4 mln. To wzrost o 17,9 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ub.r.
W raportowanym okresie codzienni użytkownicy Kuaishou spędzali w aplikacji średnio 119,1 minut – o 35 proc. więcej czasu niż rok wcześniej (88,2 minut).
Przychody w górę, wzrosła strata
W trzecim kwartale Kuaishou zwiększyło przychody w skali roku o 33,4 proc. do kwoty 20,5 mld juanów. Wpływy z usług marketingowych i reklamowych wyniosły 10,9 mld juanów (w górę o 76,5 proc.), natomiast te z usług streamingowych wzrosły o 53,2 proc.
Według raportu w minionym kwartale firma zanotowała stratę netto na poziomie 4,8 mld juanów, podczas gdy rok wcześniej strata wynosiła 962 mln juanów.
- W trzecim kwartale 2021 roku osiągnęliśmy zachęcające wyniki w całej naszej działalności – zaznaczył w komunikacie Cheng Yixiao, współzałożyciel i CEO Kuaishou. - Średnia liczba użytkowników i średni dzienny czas spędzony w Kuaishou App osiągnęły nowe rekordowe poziomy. Jeszcze bardziej wzmocniliśmy nasze możliwości monetyzacji w tym kwartale, opierając się na ciągłym wzroście ruchu w domenach publicznych i prywatnych. Aktywnie wspieramy rozwój nowej infrastruktury cyfrowej w Chinach i pomagamy w ciągłej poprawie infrastruktury usług cyfrowych na obszarach wiejskich. W przyszłości będziemy nadal przyczyniać się do innowacji technologicznych w całej branży i ogólnego rozwoju naszego społeczeństwa.
Czytaj także: Zhang Yiming ustąpił ze stanowiska dyrektora generalnego ByteDance, spółki macierzystej TikToka