Telewizja 2016-05-23
1

„Kuchenne rewolucje” liderem w grupie komercyjnej. 24 mln zł z reklam

Magda Gessler Magda Gessler

Trzynasty sezon „Kuchennych rewolucji” Magdy Gessler oglądało 2,07 mln widzów, o 150 tys. mniej niż nadawana rok wcześniej jedenasta seria produkcji. Reality-show dało TVN drugie miejsce w całym rynku telewizyjnym i pierwsze w grupie komercyjnej. Wpływy z reklam wyniosły 23,86 mln zł.

„Kuchenne rewolucje 13” w TVN oglądać można było w czwartki o godz. 21.30, w okresie od 18 lutego do 19 maja br. Właśnie zakończoną serię programu śledziło średnio 2,07 mln osób. Przełożyło się to na 15,14 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 20,56 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Najchętniej oglądany odcinek programu Magdy Gessler wyemitowany został 14 kwietnia. Zgromadził on przed telewizorami 2,29 mln widzów.

Widownia „Kuchennych rewolucji 13” odcinek po odcinku

Zobacz tabelę

W porównaniu do emitowanego w analogicznym okresie rok wcześniej jedenastego sezonu „Kuchenne rewolucje” straciły 150 tys. widzów, ale wzrósł udział produkcji w grupie komercyjnej. Wiosną 2015 roku program oglądało 2,22 mln osób, co przekładało się odpowiednio na 15,83 proc. oraz 20,44 proc. udziału w rynku.

Zakończona właśnie seria reality-show miała również mniej widzów niż dwunasta, nadawana jesienią ub.r. Oglądało ją średnio 2,21 mln widzów, a udział TVN wyniósł odpowiednio 14,35 proc. i 16,69 proc.

TVN w czasie emisji premierowych odcinków „Kuchennych rewolucji” był wiceliderem w rynku telewizyjnym. Pierwsze miejsce zajęła TVP1, emitująca w tym czasie gł. „Ojca Mateusza” i „Sprawę dla reportera”, co przełożyło się na 18,56 proc. udziału. Za TVN uplasowały się: Polsat (filmy fabularne, „Przyjaciółki” i „Zdrady”; 11,29 proc.) oraz TVP2 (gł. filmy fabularne; 7,13 proc.).

Z kolei w grupie komercyjnej TVN był liderem, a dalej uplasowały się: Polsat, Jedynka i Dwójka.

Oglądalność programu na tle konkurencji

Zobacz tabelę

Wpływy reklamowe TVN wokół emisji reality-show wyniosły 23,86 mln zł, podczas gdy nadawana rok wcześniej dziewiąta seria przyniosła z reklam 22,33 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Produkcja notuje dobre wyniki oglądalności w serwisie Player.pl. Łączna suma wyświetleń wszystkich odcinków z 13 sezonu programu Magdy Gessler do 19 maja br. wyniosła prawie 3 mln.

Dodajmy, że w kwietniu br. udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 11,33 proc.

Autor: Michał Kurdupski

Więcej informacji: Kuchenne rewolucje, TVN

KOMENTARZE (1) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas