Internet 2023-01-11
3

Amazon wprowadza Prime do innych e-sklepów

Siedziba Amazon w Seattle, fot. Shutterstock.com Siedziba Amazon w Seattle, fot. Shutterstock.com

Amazon do końca stycznia udostępni swoją usługę Kupuj z Prime właścicielom innych platform e-commerce w USA. Koncern chce w ten sposób skuteczniej konkurować z Shopify.

Usługa Kupuj z Prime od kwietnia ub.r. była testowana na platformach e-commerce korzystających z opcji Fulfillment by Amazon. Amazon podaje, że w e-sklepach korzystających z nowej usługi wskaźniki sprzedażowe rosły o 25 proc.

We wtorek koncern ogłosił, że do końca stycznia „Kupuj z Prime” zostanie udostępnione wszystkim platformom e-commerce z USA. Wdrożenie jej w swoich e-sklepach zapowiedziały już marki Sustainable Glam i BigCommerce.

W ramach Kupuj z Prime Amazon zajmuje się obsługą płatności i dostawą zakupów. Użytkownicy jego usługi subskrypcyjnej Prime mogą korzystać z darmowych dostaw także na innych platformach z opcją Kupuj z Prime.

Roczna opłata za Prime w USA wynosi obecnie 129 dolarów. Amazon nie zasugerował, że w związku z rozszerzeniem usługi o zewnętrzne platformy cena może zostać podwyższona.

Kupuj z Prime jest odpowiedzią Amazona na rosnącą popularność usługi Shopify Pay, ułatwiającej prowadzenie sprzedaży internetowej małym i średnim firmom. W okresie obostrzeń covidowych niektórzy sprzedawcy w tego segmentu dzięki Shopify Pay wycofali swoje oferty z Amazona i skupili się na sprzedaży we własnych serwisach.

Z drugiej strony Shopify ostrzegło współpracujących z nim sprzedawców, że dodanie w serwisie opcji Kupuj z Prime jest naruszeniem regulaminu Shopify Pay.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

W trzecim kwartale ub.r. przychody Amazona zwiększyły się o 14,7 proc. do 127,1 mld dolarów, a w przy wzroście kosztów operacyjnych o 17,5 proc. zysk netto zmalał z 3,15 do 2,87 mld dolarów. Sprzedaż Amazon Web Services wzrosła najsłabiej od ośmiu lat.

W Polsce koncern ma 10 centrów logistycznych. Zarządzająca nimi spółka Amazon Fullfilment Poland w 2021 roku osiągnęła wzrost przychodów o 20,2 proc. do 4,41 mld zł i zysku netto z 28,67 o 111,16 mln zł. Zatrudniała już 22 tys. pracowników.

Autor: tw

Więcej informacji: Amazon, Prime, e-commerce, Shopify

KOMENTARZE (3) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas