Większość Polaków podczas zakupów produktów spożywczych zwraca uwagę przede wszystkim na cenę, a pomija informacje o składzie i wartościach odżywczych - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.
Badania wykazały, że Polacy coraz częściej przyglądają się opakowaniom produktów, które wkładają do swoich koszyków. Większość z nich jednak skupia swoją uwagę wyłącznie na informacjach o producencie, cenie i dacie ważności.
Większość Polaków uważa, że odżywia się zdrowo (70 proc.), jednak tylko co piąta osoba jest zdania, że najistotniejsze są informacje o wartościach odżywczych.
Jedynie niewielki odsetek Polaków wykorzystuje w planowaniu codziennych posiłków informacje na temat składników odżywczych, które dostępne są na etykietach.
Badania "Dylematy sklepowej półki 2011" zostały zainicjowane przez firmę Nestlé Polska i przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia drogą telefoniczną, na reprezentatywnej grupie Polaków w wieku od 18 do 65 roku życia.