Technologie2015-02-23
4

Lenovo: przepraszamy, jeśli użytkownicy poczuli się zaniepokojeni Superfishem

Koncern Lenovo w oświadczeniu przesłanym portalowi Wirtualnemedia.pl zapewnia, że pomoże w usuwaniu ze swoich komputerów kontrowersyjnej aplikacji Superfish. Nie tłumaczy jednak dlaczego zdecydował się na fabryczne instalowanie adware’u i co stanie się z danymi użytkowników.

Oświadczenie Lenovo jest odpowiedzią na publikację, która ukazała się w serwisie Wirtualnemedia.pl w ubiegły piątek. Dotyczyła ona aplikacji adware o nazwie Superfish, która była instalowana w komputerach Lenovo w celu dostarczania użytkownikom reklam w przeglądarce internetowej i może stanowić potencjalne zagrożenie dla bezpieczeństwa danych (więcej na ten temat).

- Lenovo bada wszelkie możliwości, by pomóc użytkownikom zaniepokojonym kwestią oprogramowania Superfish - podkreśla w oświadczeniu Lenovo. - Dzisiaj podjęliśmy dwa dodatkowe działania: Oprócz dostępnej na naszych stronach internetowych instrukcji ręcznego usuwania tego oprogramowania, udostępniliśmy także automatyczne narzędzie do usuwania zarówno oprogramowania, jak i certyfikatu. Narzędzie to jest dostępne pod tym adresem. Współpracujemy z firmami McAfee i Microsoft nad kwarantanną lub usunięciem oprogramowania i certyfikatu Superfish przy użyciu przodujących w branży narzędzi i technologii tych firm. Działania te już się rozpoczęły i spowodują automatyczne usunięcie tej luki w zabezpieczeniach nawet na komputerach użytkowników, którzy nie wiedzą jeszcze o tym problemie.

W dalszej części komunikatu producent zaznacza, że nie zdawał sobie sprawy z powagi zagrożenia płynącego ze strony Superfisha, jednocześnie jednak zapewnia, że użytkownicy Lenovo w żaden sposób nie ucierpieli w wyniku zainstalowania w ich komputerach oprogramowania typu adware.

- Na podstawie zażaleń użytkowników, w styczniu zaprzestaliśmy fabrycznego instalowania oprogramowania Superfish i zablokowaliśmy jego połączenia z serwerem - podkreśla Lenovo. - Jednak dopiero wczoraj dowiedzieliśmy się o potencjalnej luce w zabezpieczeniach. Obecnie koncentrujemy się na jej usunięciu. Na podstawie uzyskanej wiedzy, od wczorajszego dnia działamy szybko i zdecydowanie. Choć problem ten w żaden sposób nie dotyczy notebooków ThinkPad, tabletów, komputerów stacjonarnych i smartfonów ani przeznaczonych dla przedsiębiorstw serwerów i urządzeń pamięci masowej, uważamy, że informacja ta powinna dotrzeć do wszystkich klientów Lenovo. Przepraszamy, jeżeli nasi użytkownicy poczuli się zaniepokojeni z jakiegokolwiek powodu. Wyciągamy wnioski z własnych doświadczeń i staramy się doskonalić na ich podstawie. Będziemy nadal ułatwiać klientom usuwanie tego oprogramowania i zagrożonych certyfikatów oraz umożliwiać im dalsze korzystanie z naszych produktów w poczuciu pewności, jakiej zasadnie oczekują - zapowiada producent.

Autor:ps

Więcej informacji:Lenovo, adware, Superfish

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas