Telewizja2010-06-11
25

„Licencja na wychowanie” mimo słabych wyników powróci jesienią

Serial Licencja na wychowanie”, emitowany wiosną w nowym paśmie serialowym Dwójki, przegrał z propozycjami głównych konkurentów stacji. Produkcja nie podzieli jednak losów „Apetytu na życie” i będzie kontynuowana jesienią.

Komediowa „Licencja na wychowanie” emitowana była przez TVP 2 w środy i czwartki początkowo o 18.50, a później o 19.00. Z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl wynika, że serial między marcem a czerwcem br. przyciągnął przed telewizory średnio 820 tys. widzów, co przełożyło się na raptem 6,61 proc. udziału w grupie 4+ i 6,78 proc. w grupie komercyjnej 16-49.

Słabe wyniki sprawiły, że w czasie emisji serialu Dwójka była dopiero czwarta w rynku telewizyjnym. Liderem w tym czasie była stacja TVN, nadająca „Detektywów” i „Fakty”, co dawało jej 32,21 proc. udziału. Lepiej od TVP 2 wypadły także TVP 1 („Jaka to melodia?”, „Wieczorynka”; 20,27 proc.) oraz Polsat („Wydarzenia”, „Sport”, „Pogoda”; 18,58 proc.). W grupie komercyjnej Dwójka także była gorsza od wszystkich trzech głównych konkurentów.

„Licencja na wychowanie” miała nieco słabsze wyniki w 4+ niż nadawany w tym samym paśmie w poniedziałki i wtorki „Apetyt na życie”, który był miał 870 tys. widzów i 6,83 proc. udziału, ale minimalnie lepsze w grupie 16-49, gdzie wielkomiejski serial zanotował 6,63 proc.  udziału.

- „Licencja” ma większy potencjał niż „Apetyt”, z badań wynika, że była lepiej przyjmowana przez widzów – mówi nam Rafał Rastawicki, dyrektor TVP 2. Dlatego kolejna seria produkcji znajdzie się w jesiennej ramówce stacji i emitowana nadal ma być w nowym paśmie serialowym o godz. 19.00. W tej chwili trwają rozmowy z ATM Grupą na temat produkcji kolejnych odcinków serialu, nie ustalono jeszcze, kiedy ruszą zdjęcia.

Dane telemetryczne pokazują, że pierwszą serię „Licencji” oglądały głównie kobiety, widzowie po 45. roku życia oraz mieszkańcy wsi, małych miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym i średnim,

Wpływy z reklam emitowanych przy serialu wyniosły tylko 4,6 mln zł  czyli były o ponad połowę mniejsze niż przy „Apetycie”, który z reklam przyniósł 11,4 mln zł. (dane cennikowe netto, bez rabatów),

„Licencja na wychowanie” to serial opowiadający o dwóch rodzinach wychowujące dzieci przeciwstawnymi metodami. Grają w nim m.in. Jolanta Fraszyńska, Joanna Pierzak i Cezary Kosiński.


Widownia serialu „Licencja na wychowanie” odcinek po odcinku 

Zobacz tabelę


Oglądalność konkurencji w czasie emisji produkcji 

Zobacz tabelę


Profil widowni serialu

Zobacz tabelę


 

Autor:pp

KOMENTARZE(25)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas