Drugi sezon serialu komediowego “Licencja na wychowanie” przyciąga trochę więcej widzów niż premierowa seria, ale i tak obniża widownię TVP 2 względem września ub.r. i nie ma szans w starciu z konkurencją.
Po nadaniu ośmiu odcinków drugiej serii “Licencji” (emisja poniedziałek – czwartek o 19.00) średnia oglądalność serialu to 870 tys. widzów przy udziale wynoszącym w grupie 4+ 7,25 proc., a w 16-49 – 8,95 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl.
Wyniki te są lepsze od tych, które notowała, emitowana wiosną br., pierwsza odsłona serialu – jej cały, 26-odcinkowy sezon oglądało średnio 820 tys. osób, a udział wynosił odpowiednio 6,61 proc. i 6,78 proc. (serial nadawano wtedy tylko w środy i czwartki ok. 19.00).
Natomiast w analogicznym okresie ub.r. w paśmie emisji “Licencji 2” Dwójka notowała zasadniczo lepsze wyniki – miała 1,12 mln widzów i 9,39 proc. udziału w 4+, ale jej udział w 16-49 był niższy – 8,57 proc.
Obecnie, w paśmie nadawania serialu, Dwójka zdecydowanie przegrywa z konkurencyjnymi stacjami, zajmując czwarte miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem w tym czasie jest nadająca “Fakty” telewizja TVN, która ma aż 35,29 proc. udziału. Na drugim miejscu plasuje się Polsat (“Wydarzenia”, “Sport”; 21,19 proc.), a na trzecim – TVP 1 (“Jaka to melodia?”, “Wieczorynka”; 13,39 proc.).
Z danych telemetrycznych wynika, że “Licencją na wychowanie” oglądają głównie kobiety, widzowie w średnim wieku i starsi, mieszkańcy wsi i największych miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym.
Oglądalność “Licencji na wychowanie" odcinek po odcinku
Widownia konkurencji w czasie emisji serialu
Zobacz tabelę
Profil widowni produkcji