Telewizja2017-11-03
0

Spadła liczba klientów UPC Polska. Wzrost do 420 tys. użytkowników platformy Horizon

Na koniec września br. sieć kablowa UPC Polska miała o 3,3 tys. abonentów mniej niż rok wcześniej. Najszybciej przybywa klientów internetu i telewizji cyfrowej - wynika z raportu Liberty Global, właściciela operatora.

Sieć UPC Polska na koniec września br. obsługiwała 1 426 400 klientów, co oznacza, że operator stracił 3,3 tys. abonentów względem III kwartału rok wcześniej.

- Wraz ze startem kampanii Happy Home i nowym pozycjonowaniem naszej marki „Radość z każdej chwili”, zaoferowaliśmy naszym klientom jeszcze szybszy internet i zupełnie nowe doświadczenie niezawodnego domowego Wi-Fi wraz z cieszącą się coraz większą popularnością telewizją nowej generacji Horizon, z której korzysta już ponad 40 proc. naszych klientów. Dzięki dalszym inwestycjom w rozwój, docieramy z naszą ofertą najszybszego internetu i telewizji już do blisko 3,3 mln gospodarstw domowych, a prowadzone od wielu lat inwestycje w rozwój sieci opartej na światłowodach przyczyniają się do rozwoju gospodarki cyfrowej i nowoczesnego społeczeństwa - tłumaczy Frans-Willem de Kloet, prezes UPC Polska.

Rośnie jednak liczba usług, z których korzystają abonenci - łącznie klienci UPC Polska na dzień 30 września br. korzystali z 2 958 300 usług (rok wcześniej wskaźnik RGU wynosił 2 925 000). 3,3 mln gospodarstw domowych było w zasięgu sieci UPC Polska po III kwartale 2017 roku. To o 80 tys. więcej niż rok wcześniej.

Na dzień 30 września br. UPC Polska miała 1 208 800 użytkowników usług telewizyjnych. To więcej o 1,8 tys. niż rok wcześniej. Abonenci cały czas migrują z oferty analogowej do cyfrowej. Na koniec III kwartału br. sieć obsługiwała już 1 016 500 klientów telewizji cyfrowej (wzrost o 26,2 tys.). Z kolei liczba użytkowników telewizji analogowej spadła o 11,25 proc. do 192,3 tys. Już 420 tys. klientów korzysta z dekodera Horizon, co stanowi ponad 40 proc. wszystkich klientów telewizji cyfrowej UPC.

Liczba korzystających z szerokopasmowego internetu UPC na koniec III kwartału br. wyniosła 1 mln 123 tys., co oznacza wzrost w ciągu roku o 36,9 tys.

O 5,4 tys. w stosunku do ubiegłego roku zmniejszyła się liczba klientów telefonii stacjonarnej UPC - na koniec września br. sieć miała 626,5 tys. takich abonentów.

Zobacz tabelę

UPC wciąż czeka na zgodę UOKIK-u na przejęcie Multimedia Polska. Firma spodziewa się finalizacji transakcji pod koniec tego roku

Autor:łb

Więcej informacji:UPC, UPC Polska, Liberty Global

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas