Biznes2023-09-25
12

Lidl ogranicza drukowane gazetki reklamowe. W dużych miastach tylko dwie tygodniowo

fot. materiały prasowefot. materiały prasowe

Od początku ub.r. Lidl Polska zmniejszył nakłady swoich drukowanych gazetek reklamowych o kilkadziesiąt proc. W sklepach w dużych miastach nie dystrybuuje już gazetek z ofertą produktów przemysłowych. - W trosce o środowisko, promujemy gazetki elektroniczne - podkreśla Aleksandra Robaszkiewicz, szefowa komunikacji korporacyjnej i CSR w firmie.

Lidl Polska nadal wydaje tygodniowo trzy drukowane gazetki reklamowe: dwie prezentujące produkty spożywcze i jedną z produktami przemysłowymi. Przy czym ta ostatnia - o czym jako pierwsze podały „Wiadomości Handlowe” - nie jest już dostępna w sklepach tej sieci w dużych miastach.

- W 2022 roku zmniejszyliśmy nakład papierowych wersji. Obecnie drukowaną gazetkę z ofertą produktów wydajemy tylko w małych i średnich miastach - przekazała portalowi Wirtualnemedia.pl Aleksandra Robaszkiewicz, szefowa komunikacji korporacyjnej i CSR w Lidl Polska.

Firma podaje, że od początku ub.r. nakład gazetki pojawiającej się w sklepach w poniedziałki zmalał o ponad 60 proc., tej w czwartki - o ponad 70 proc., a tej z ofertą artykułów przemysłowych - o prawie połowę.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

- W trosce o środowisko, promujemy gazetki elektroniczne. Mniejsze zapotrzebowanie na papierowe gazetki wiąże się z mniejszą emisją CO2 oraz ochroną zasobów leśnych, dlatego informujemy klientów, że naszą ofertę mogą sprawdzić w łatwy, wygodny i szybki sposób w aplikacji Lidl Plus oraz na stronie internetowej - podkreśla Aleksandra Robaszkiewicz.

Lidl w wielu kampania marketingowych promuje swoją aplikację mobilną. - Aplikacja Lidl Plus to dodatkowa możliwość dla klientów, którzy chcą mieć dostęp do większej liczby benefitów takich jak specjalne kupony, oferty, zdrapki czy paragony cyfrowe i gazetki. Dzięki temu oszczędzanie staje się prostsze. Oprócz promocji, które kierujemy tylko do użytkowników aplikacji, wszyscy klienci Lidl Polska mają dostęp do licznych ofert promocyjnych, a także produktów oferowanych w atrakcyjnych, lidlowych, cenach - wylicza Robaszkiewicz.

Lidl Polska jest jednym z największych marketerów w naszym kraju - w ub.r. jego cennikowe wydatki reklamowe w mediach pozainternetowych wyniosły 743,93 mln zł, po spadku rok do roku o 15,2 proc. (dane Kantar Media).

W lutym br. sieć Lidl przekroczyła w Polsce poziom 850 sklepów, od kilku lat ma też swoją platformę e-commerce z produktami spoza kategorii spożywczej. W minionym roku finansowym, od marca ub. do lutego br. firma zanotowała wzrost przychodów o 24,1 proc. do 33,37 mld zł, a jej zysk netto nieznacznie zmalał, do 1,28 mld zł.

Autor:tw

KOMENTARZE(12)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas