Reklama2012-02-17
2

Lidl oszukał konsumentów w reklamie? Sprawę zbada UOKiK

UOKiK wszczął postępowanie przeciwko sieci handlowej Lidl. Dotyczy ono akcji promocyjnej, wprowadzonej przez tę sieć dyskontów spożywczych.

Po opublikowaniu przez UOKiK w styczniu 2012 roku raportu z kontroli produktów oferowanych pod własną marką sieci handlowych, spółka Lidl Polska rozpoczęła kampanię reklamową odwołującą się do jego treści.

W radiu, telewizji, prasie, na stronach internetowych i na billboardach pojawiły się informacje, które mogą wywoływać mylne wrażenie, że autorem treści płatnych przekazów jest Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

>>> Lidl reklamuje marki własne wyróżnione przez UOKiK

Prezes UOKiK wszczęła przeciwko spółce postępowanie w ramach którego ustali, czy doszło do naruszenia zbiorowych interesów konsumentów. W przypadku stwierdzenia stosowania niezgodnych z prawem praktyk, na przedsiębiorcę może zostać nałożona kara finansowa w wysokości do 10 proc. przychodu osiągniętego w roku poprzedzającym wydanie decyzji.

Zgodnie z ustawą o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym, przedsiębiorcom nie wolno podejmować działań wprowadzających słabszych uczestników rynku w błąd. W rezultacie takich praktyk konsument może bowiem zdecydować się na zakup towaru lub usługi, czego nie zrobiłby w oparciu o rzetelne informacje.

Autor:pr

Więcej informacji:Lidl

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas