Reklama2019-08-03
2

Lidl promuje żywność z mniejszą zawartością soli i cukru, w reklamach znów Karol Okrasa (wideo)

Prof. Mirosław Jarosz i Karol Okrasa w reklamie LidlaProf. Mirosław Jarosz i Karol Okrasa w reklamie Lidla

Lidl Polska zaczyna akcję, w której promuje żywność z niższą zawartością soli i cukru oraz owoce i warzywa. Promocja jest realizowana wspólnie z Narodowym Centrum Edukacji Żywieniowej, a w reklamach występuje kucharz Karol Okrasa.

W ramach kampanii Lidl podkreśla, że w wielu produktów żywnościowych dostępnych w tej sieci ograniczono zawartość soli i cukru. Informują o tym zielone etykietki.

- Lidl Polska przyjął zobowiązanie, że do 2025 roku obniży o 20 proc. ilość dodanej soli i cukru w produktach marek własnych - informuje Aleksandra Robaszkiewicz, communications manager w Lidl Polska. - Wiemy, że mamy duży wpływ na to, co znajduje się w koszykach zakupowych wielu Polaków, dlatego naszym priorytetem jest dostarczanie najlepszych produktów. Czujemy odpowiedzialność, jaka na nas ciąży, dlatego razem z Narodowym Centrum Edukacji Żywieniowej rozpoczynamy kolejny etap współpracy, podczas którego będziemy zachęcać do redukcji soli i cukru w naszej diecie, a także do uprawiania aktywności fizycznej, która przecież znajduje się u podstaw najnowszej Piramidy Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej - dodaje.

Firma opisuje, że w przypadku obniżania zawartości cukru główny nacisk kładzie na artykuły spożywcze, które są często jedzone przez dzieci. Z kolei redukcja soli koncentruje się na grupach artykułów spożywanych regularnie przez wszystkich ludzi. Do końca br. Lidl chce osiągnąć średnią zawartość soli w pieczywie na poziomie 1,00 g/ 100 g, a jeszcze w 2018 roku średnia wynosiła 1,32 g/ 100 g (z tego celu wyłączone są te chleby, bułki oraz precle posypane solą oraz chleby i bułki zawierające składniki bogate w sól jak ser czy oliwki).

Wśród produktów, których skład został opracowany przez Lidl Polska tak, by spełniać nowe założenia w przypadku cukru są to m.in. płatki śniadaniowe, jogurty i napoje jogurtowe, desery, lody, słodkie wypieki, słodkie kremy do smarowania, słodycze dla dzieci, sosy (ketchup, itp.) i dania gotowe. Przykładowo Ketchup Junior (Kania) zawiera teraz 25 proc. mniej soli i cukru, a jogurt Moje Duo z bananem i płatkami czekoladowymi ma obniżoną zawartość cukru o prawie 17 proc. Z kolei zawartość cukru obniżono m.in. w chlebie i bułkach, wędlinach, daniach gotowych i pizzach, sosach, zupach, snackach i przekąskach (słone wypieki, chipsy, itp.) - na przykład chleb na maślance jest jej teraz o 32 proc. mniej.

W promujących to reklamach występuje prof. dr hab. Mirosław Jarosz, dyrektor Narodowego Centrum Edukacji Żywieniowej, który podkreśla, jak ważne dla zdrowszego, dłuższego życia jest ograniczenie spożycia soli i cukru.

Promocja z magnezami z piramidą żywności

Towarzysząca tym zmianom promocja ruszy w najbliższy poniedziałek 5 sierpnia i potrwa do końca miesiąca lub wyczerpania zapasów. W ramach akcji przy jednorazowych zakupach za minimum 60 zł, w których jest przynajmniej jeden owoc lub warzywo, klient dostanie magnes z opracowaną przez Narodowe Centrum Edukacji Żywieniowej piramidą żywienia informującą, które kategorie produktów w jakich proporcjach powinniśmy jeść.

W osobnych reklamach z udziałem Karola Okrasy przedstawiane są promocje cenowe dotyczące wybranych produktów, w których obniżono zawartość cukru i soli.

To powrót znanego kucharza do ATL-owych kampanii Lidla po ponad rocznej przerwie. W maju ub.r. firma zakończyła bowiem serię reklam z udziałem Okrasy i blogerki Darii Ładochy. Jednocześnie rozpoczęła cykl pod hasłem „Więcej na radość życia”, w którym występują autentyczni klienci jej sklepów opowiadający o swoim codziennym życiu.

 

Działania reklamowe Lidla są prowadzone we wszystkich najważniejszych kanałach komunikacji, na czele z telewizją i internetem.

Za obsługę marketingową firmy odpowiadają GPD Agency (kreacja i produkcja reklam) oraz dom mediowy Havas Media (planowanie i zakup mediów).

Według danych Kantar Media w pierwszej połowie br. cennikowe wydatki reklamowe Lidl Polska w mediach pozainternetowych wyniosły 434,83 mln zł, o 15,7 proc. więcej niż rok wcześniej.

Autor:tw

Więcej informacji:Lidl, żywność, owoce, warzywa, Karol Okrasa

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas