Telewizja2011-06-15
1

Lifestyle: Kanały TVN liderami, tracą Fashion i BBC Lifestyle

TVN Turbo i TVN Style były najpopularniejszymi kanałami lifestylowymi w maju br. Oba zanotowały wzrosty, ale to trzecie TLC zyskało najwięcej, bo aż 300 proc. Spadki zanotowały natomiast stacje z drugiej części rankingu, największe - Fashion i BBC Lifestyle.

Pozycję lidera segmentu utrzymał męski kanał TVN Turbo, którego udział wzrósł o 7,2 proc. do 0,42 proc. Wiceliderem pozostał siostrzany kanał kobiecy TVN Style. Jego udział wyniósł w maju br. ponad 0,35 proc. i poszedł do góry, pierwszy raz od wielu miesięcy, chociaż tylko o 1,4 proc. Kanał ten wiosną zwiększył wydatki na program i pod koniec kwietnia br. wprowadził na antenę show “Trinny i Susannah ubierają Polskę”, który podniósł wyniki stacji (więcej na ten temat).

>>> Letnia ofensywa TVN Style: “Wojciech Cejrowski. Boso” i wakacyjny “Magiel”

Największy wzrost – tak jak w poprzednich miesiącach – zanotowała stacja TLC. Jej udział w piątym miesiącu br. wzrósł o 293,2 proc. do niecałych 0,35 proc., co dało TLC trzecie miejsce (rok wcześniej kanał ten jako Discovery Travel & Living był piąty). Na kolejnym miejscu znalazł się męski kanał Polsat Play z udziałem 0,26 proc. (wzrost o 29,9 proc.), piątą lokatę zajął z kolei Polsat Cafe (0,22 proc. udziału, wzrost o 37,1 proc.).

Największe spadki w segmencie dotknęły kanałów: Fashion, który znalazł się na ostatnim miejscu z wynikiem 0,01 proc. (w dół o 52,9 proc.) i BBC Lifestyle, którego udział uplasował się na poziomie 0,3 proc. (w dół o 52,2 proc.).

Zobacz tabelę


W grupie wiekowej 16-49 liderem oglądalności wśród kanałów lifestylowych w maju br. pozostał kanał TVN Turbo. W zeszłym miesiącu miał 0,71 proc. udziału i zanotował wzrost o 8,1 proc. Na drugiej pozycji utrzymała się stacja TVN Style (0,48 proc. udziału, wzrost o 5,8 proc.).

>>> Sara Palin i serial “Parenthood” latem na antenie TLC

Na podium znalazł się też kanał TLC, którego wzrost w tej grupie był wyższy niż w 4+ i wyniósł 363,3 proc. Kanał ten zanotował wynik na poziomie 0,42 proc., co dało mu awans z pozycji szóstej. Czwarte miejsce zajął kanał Polsat Play, którego udział w maju br. wynoszący 0,33 proc. był najwyższy od początku istnienia stacji (nadaje od października 2008 roku). Liderem spadku był natomiast kanał Domo.tv, którego udział zmalał o 66,7 proc. 

Zobacz tabelę


Najpopularniejszym programem na antenie TVN Turbo w maju br. był mecz finałowy Pucharu Polski, który obejrzało ok. 460 tys. widzów (więcej na ten temat). 

Zobacz tabelę

Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl dzięki uprzejmości At Media.

Autor:pp

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas