Telewizja2011-01-12
2

Lifestyle: kanały TVN-u liderami, ale najwięcej zyskały stacje Polsatu

W 2010 roku największą widownię wśród kanałów lifestylowych utrzymały stacje TVN Style i TVN Turbo, ale największymi wzrostami pochwalić się mogły konkurencyjne Polsat Cafe i Polsat Play. W grudniu natomiast gigantyczny wzrost odnotował TLC.

Pozycję lidera segmentu w 2010 roku z udziałem wynoszącym 0,39 proc. utrzymał kierowany do kobiet kanał TVN Style, mimo spadku o 5,4 proc. Na drugim miejscu z prawie takim samym udziałem znalazła się męska stacja TVN Turbo, której wynik poszedł minimalnie do góry (o 1,6 proc.).

Dalej uplasował się konkurencyjny Polsat Play, którego udział wzrósł o 23,3 proc. i wyniósł 0,19 proc. Największy wzrost w rankingu zanotował czwarty w zestawieniu Polsat Cafe. Zakończył on 2010 rok z udziałem, na poziomie 0,17 proc., czyli wyższym o 54 proc. niż rok wcześniej.

Pozostałe kanały lifestylowe zanotowały spadki. Największy z nich dotknął ostatniej w rankingu stacji Fashion – jej udział zmalał o 42,4 proc. do 0,02 proc. Sporo straciła też zajmująca ósmą pozycję stacja BBC Lifestyle (- 38,7 proc.) oraz szósty TLC (do końca września nadająca jako Discovery Travel & Living), który notował wzrosty w drugiej połowie roku, ale w pierwszej tracił znacznie, co przełożyło się na średni roczny spadek o 37,1 proc.

Zobacz tabelę


W grupie komercyjnej 16-49 zdecydowanym liderem była natomiast stacja TVN Turbo z udziałem wynoszącym 0,64 proc. po wzroście o 5,3 proc. Dalej tak jak w 4+ uplasowały się: TVN Style (- 5,3 proc.), Polsat Play (+13,1 proc.) oraz Polsat Cafe, notujący największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 58,6 proc. Najwięcej straciła, tak jak wśród wszystkich widzów, znajdująca się na ostatniej pozycji stacja Fashion (- 38,7 proc.). 

Zobacz tabelę


Najpopularniejszym programem w TVN Style w ub.r. były serie “2009 Niezapomniane chwile” i “33 niezapomniane metamorfozy” - ich najlepsze odcinki zgromadziły ok. 240 tys. widzów. W top 10 stacji znalazło się też kilka pozycji nadawanych równolegle z TVN 24 w tygodniu po tragedii smoleńskiej. 

Zobacz tabelę


Grudzień 2009: liderem TVN Turbo, TLC z ogromnym wzrostem
W grudniu ub.r. liderem oglądalności wśród stacji lifestylowych był kanał TVN Turbo (0,39 proc. udziału, wzrost o 6,3 proc.) przed siostrzaną telewizją TVN Style (0,34 proc, wzrost o 0,6 proc.).

Trzecie miejsce zajął jednak kanał TLC, który po ogromnym wzroście o 256,6 proc., zanotował udział na poziomie 0,30 proc. Zajmujący czwartą lokatę Polsat Cafe miał natomiast 0,21 proc. udziału, notując wzrost o 69,8 proc.

W zeszłym miesiącu praktycznie nie zmieniły się wyniki telewizji Kuchnia.tv, zaś najbardziej wpadła widownia Fashion (- 64 proc.).

Zobacz tabelę


 

Autor:pp

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas