TLC w czerwcu br. ponownie był najpopularniejszym kanałem lifestylowym. Pozycje na podium utrzymały też stacje TVN Style i TVN Turbo, notując lekkie wzrosty, dalej rosły też kanały Polsatu. Największy spadek dotknął zaś BBC Lifestyle.
Na pierwsze miejsce z szóstej pozycji awansował kanał TLC (rok wcześniej nadający jako Discovery Travel & Living). Jego udział wyniósł 0,45 proc. po wzroście o 373,4 proc. - tradycyjnie największym w rankingu.
Na drugim miejscu utrzymała się kobieca telewizja TVN Style, której udział poszedł do góry o 6,3 proc. do 0,44 proc. Trzecią lokatę zajął męski kanał TVN Turbo, który spadł z miejsca pierwszego. Jego udział wzrósł jednak o 0,7 proc. i wyniósł 0,43 proc.
Zarówno TLC jak i kanały TVN na wakacje nie zwalniają tempa i cały czas nadają premierowe pozycje. Kobieca telewizja Discovery wprowadziła nowości zagraniczne, m.in. dokumentalną serię “Kot z piekła rodem”, a TVN Style także polskie produkcje, m.in. cykl “Wojciech Cejrowski. Boso”, którego premiery mają ok. 90 tys. widzów, a powtórki - 110 tys. (więcej na ten temat).
Większe wzrosty od stacji TVN notują tradycyjnie krócej obecne na rynku kanały Polsat Play i Polsat Cafe. Męski kanał Polsatu zajął miejsce czwarte z wynikiem 0,29 proc., po tym jak jego udział poszedł do góry o 36,6 proc., zaś kobiecy Polsat Cafe był piąty (0,28 proc. udziału, wzrost o 50,5 proc.).
Największy spadek zanotowała zajmująca dziewiąte miejsce stacja BBC Lifestyle. Jej wynik zmalał o 39,3 proc. do 0,04 proc.
Zobacz tabelę
W grupie wiekowej 16-49 liderem oglądalności wśród kanałów lifestylowych w czerwcu br. pozostał kanał TVN Turbo. W zeszłym miesiącu miał 0,75 proc. udziału i zanotował wzrost o 3,4 proc. Na drugiej pozycji utrzymała się stacja TVN Style (0,63 proc. udziału, wzrost o 11,9 proc.). Na podium znalazł się też kanał TLC, którego wzrost w tej grupie był wyższy niż w 4+ i wyniósł 508,6 proc. Kanał ten zanotował wynik na poziomie 0,57 proc., co dało mu awans z pozycji siódmej.
Liderem spadku był tak samo jak w 4+ kanał BBC Lifestyle, którego udział zmalał o 53,5 proc.
Zobacz tabelę
Najpopularniejszym programem na antenie TLC w czerwcu 2011 roku był serial dokumentalny “Medyczne anomalie”, który gromadził do 212 tys. widzów.
Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl dzięki uprzejmości At Media.