Telewizja2018-08-22
23

Polsat uruchomił 700-metrowe studio do transmisji Ligi Mistrzów i Ligi Europy (wideo)

Telewizja Polsat uruchomiła we wtorek nowe studio sportowe, przeznaczone głównie do omawiania rozgrywek piłkarskiej Ligi Mistrzów i Ligi Europy. Oprawę wizualną do studia przygotował Platige Image.

Studio ma 700 metrów kwadratowych powierzchni. Zainstalowano w nim ścianę ekranów LED Samsunga wysoką na ponad 3 i długa na 24 metry o rozdzielczości 4x4K. Pozwala ona na wyświetlanie wielu przekazów jednocześnie.

Cztery plany zdjęciowe

W studiu będą funkcjonować cztery plany zdjęciowe: oprócz głównego (z kilkoma osobami za stołem) także miejsca do omawiania statystyk meczowych, plan z dotykowym ekranem do rozrysowywania i szczegółowej analizy sytuacji meczowych oraz plan typu greenbox, w którym ekspertom będą towarzyszyć wirtualne wizerunki piłkarzy na boisku.

Obraz będzie realizowany za pomocą 8 kamer, w tym steadicam i kamery na ekranie z wysuwanym ramieniem. W studiu jest miejsce dla publiczności.

 

Za efekty wizualne odpowiada Platige Image

W studiu będą też funkcjonować efekty wizualne, które przygotowała firma Platige Image. Są oparte na technologiach VIZRT, rozszerzonej rzeczywistości (AR) i modeli 3D, pozwalających odtwarzać cyfrowo boisko, koronę stadionu, skład zespołów czy poszczególne akcje.

Studio głównie na potrzeby Polsat Sport Premium

Nowe studio przygotowano z myślą o transmisjach piłkarskiej Ligi Mistrzów i Ligi Europy, które przez najbliższe trzy sezony będą pokazywane w dwóch kanałach i czterech serwisach pay-per view Polsat Sport Premium (wybrane mecze będzie można oglądać w głównym Polsacie). Stacje zaczęły nadawanie we wtorek, bo pakiet tych transmisji obejmuje też startującą właśnie ostatnią rundę eliminacji.

Od najbliższego sezonu mecze w fazie grupowej i pucharowej Ligi Mistrzów będą rozgrywane w dwóch porach: o godz. 18:55 i 21:00, dzięki czemu więcej spotkań będzie można transmitować na żywo.

Każdego dnia meczowego transmisje i analizy w kanałach Polsat Sport Premium będą trwać nawet 8 godzin. Pokazywane będą m.in. przed- i pomeczowe analizy, reportaże i wywiady.

Według badania Nielsen Audience Measurement w ub.r. Polsat Sport miał 0,48 proc. udziału w rynku oglądalności, Polsat Sport Extra - 0,11 proc., Polsat Sport Fight - 0,06 proc., a Polsat Sport News HD - 0,05 proc.

Autor:tw

KOMENTARZE(23)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas