Telewizja2014-10-24
9

Liga Mistrzów w TVP1 straciła widzów. Hitem mecz FC Liverpool - Real Madryt

Pokazywane w TVP1 mecze trzech pierwszych kolejek nowego sezonu Ligi Mistrzów oglądało średnio 1,8 mln osób, o ponad 400 tys. mniej niż rok temu. Najwięcej widzów przyciągnęło spotkanie FC Liverpool - Real Madryt.

Średnia oglądalność meczów piłkarskiej Ligi Mistrzów pokazywanych na antenie TVP1 w okresie od 17 września do 22 października br. wyniosła 1,79 mln widzów. Przełożyło się to na 12,30 proc. udziału wśród wszystkich widzów oraz 11,47 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurment przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Jedynka pokazywała po jednym meczu rozgrywek w środy o godz. 20.25.

Widownia Ligi Mistrzów mecz po meczu

Zobacz tabelę


Dla porównania, rok temu trzy pierwsze mecze rozgrywek w Jedynce śledziło aż 2,25 mln widzów, a udział stacji wyniósł odpowiednio 16,12 proc. i 16,31 proc. Wówczas największa widownię - 2,59 mln - zgromadził mecz Borussi Dortmund z SSC Napoli, w którym reprezentantami Borussi byli Robert Lewandowski i Kuba Błaszczykowski.

Dotąd w tegorocznym sezonie jesiennym największym zainteresowaniem cieszyło się zaś spotkanie drużyny FC Liverpool z Realem Madryt, które przyciągnęło przed telewizory 2,12 mln osób. Natomiast mecz Bayrenu Monachium z Manchester City, w którym grał Robert Lewandowski, obejrzało tylko 1,88 mln widzów.

W czasie emisji spotkań Ligi Mistrzów Jedynka zajęła drugie miejsce w rynku telewizyjnym. W tym czasie liderem była TVP2, która emitowała popularny serial „Na dobre i na złe” i “Na sygnale”, co dało jej aż 23,11 proc. udziału. Trzecie miejsce zajęła stacja TVN („Na Wspólnej”, „Ugotowani”, “Kto poślubi mojego syna”; 10,16 proc. udziału), a czwarte - Polsat („Świat według Kiepskich”, „Top Chef” i także filmy; 9,10 proc.). Z kolei w grupie komercyjnej TVP1 była trzecia za TVP2 i TVN.

Oglądalność rozgrywek na tle konkurencji

Zobacz tabelę


Wszystkie mecze Ligi Mistrzów można oglądać na antenie kilku kanałów nc+. Największą popularnością cieszyło się w tym sezonie pokazane w Canal+ Sport spotkanie Paris Saint-German z FC Barceloną. Obejrzało je średnio 350 tys. widzów i miało ono 2,52 proc. udziału.

Autor:pp

KOMENTARZE(9)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas