Reklama2012-03-08
10

LOT: OLT Express bezprawnie naśladuje nasze reklamy. OLT: niech zdecyduje sąd

Przedstawiciele PLL LOT uważają, że w kampanii reklamowej nowych linii OLT Express świadomie skopiowano koncepcję kreatywną ostatnich reklam LOT-u. OLT Express jest gotowy poddać to weryfikacji prawnej.

Akcja reklamowa wspierająca start linii lotniczych OLT Express rozpoczęła się w połowie lutego pod hasłami „Polska Górą!” i „„Nowe Polskie Linie Lotnicze”. W kampanii oprócz layoutów z siatką połączeń oferowanych przez firmę wykorzystywane są reklamy pokazujące na pasie startowym samolot, do którego wchodzi i z którego wychodzi pasażer (patrz obrazek poniżej). Kreację kampanii przygotowała agencja Schulz Brand Friendly, a reklamy internetowe - agencja Mosqi.to (przeczytaj szczegółowe informacje o całej akcji).



Zdaniem Polskich Linii Lotniczych LOT taka koncepcja kreatywna została przez OLT Express bezprawnie skopiowana z reklam PLL LOT przygotowanych przez agencję DDB Warszawa w połowie ub.r. i pokazywanych od września w internecie, prasie i na outdoorze - zarówno w Polsce, jak i za granicą (patrz obrazek poniżej). Firma argumentuje, że jej nowy konkurent celowo zawarł w swojej kampanii elementy powodujące bezpośrednie skojarzenie lub nawet pomylenie z reklamami PLL LOT, żeby wykorzystać ich renomę i pozycję rynkową. Przedstawiciele przewoźnika podkreślają, że w celu zwiększenia tego efektu reklamy OLT Express umieszczano nawet w bezpośrednim sąsiedztwie reklam PLL LOT. 



Polskie Linie Lotnicze LOT oceniają, że w ten sposób OLT Express narusza autorskie prawa majątkowe do reklam PLL LOT oraz prowadzi nieuczciwą kampanię porównawczą. Firma podkreśla też, że OLT Express bezprawnie wykorzystuje w swoim haśle część jej nazwy - „Polskie Linie Lotnicze”.

W związku z tym PLL LOT wysłały do OLT Express list ostrzegawczy wzywający do wycofania reklam z samolotem oraz wchodzącym i wychodzącym pasażerem. Firma zapowiada, że jeśli to nie nastąpi, podejmie dalsze kroki prawne w celu ochrony swoich praw.

Zarząd OLT Express nie zamierza wstrzymywać swojej kampanii. Zwraca natomiast uwagę, że rozpoczęła się ona dokładnie 15 lutego, natomiast nowa kampania wizerunkowa PLL LOT ruszyła dopiero 27 lutego, więc w tej sytuacji OLT Express  nie mógł naśladować reklam LOT-u. OLT Express deklaruje, że wspólnie ze swoją agencją reklamową Schulz gotowi są poddać weryfikacji prawnej prawidłowość prowadzenia obu akcji.

Autor:tw

Więcej informacji:LOT, OLT Express

KOMENTARZE(10)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas