Telewizja 2017-12-30
4

110 tys. widzów śledzi obecny sezon Ekstraklasy w Canal+ i Eurosporcie

Obecny sezon Lotto Ekstraklasy na kanałach Canal+ i Eurosportu gromadzi średnio 110,3 tys. widzów. Największą widownię zgromadził mecz Lech Poznań-Legia Warszawa - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Piłkarska Ekstraklasa 2017/2018 wystartowała 14 lipca 2017 roku. Do 18 grudnia br. odbyło się 21. kolejek rundy zasadniczej. W Polsce większość meczów piłkarskich rozgrywek transmitowały kanały nc+ (Canal+, Canal+ Sport, Canal+ Sport 2 i nSport+), a po dwa mecze każdej kolejki pokazywane były w kanałach Eurosportu.

Średnia oglądalność wszystkich pokazanych w telewizji spotkań Lotto Ekstraklasy wyniosła 110,3 tys. widzów, co przełożyło się na 0,96 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 1,07 proc. w 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Codemedia.

Wszystkie pokazane mecze w kanałach nc+ śledziło średnio 102,2 tys. widzów, co przełożyło się na odpowiednio 0,87 proc. i 0,97 proc. udziału. Względem całego sezonu 2016/2017 oglądalność piłkarskich rozgrywek pokazywanych u tego nadawcy niemal się nie zmieniła. Wówczas ich widownia wynosiła 101,3 tys. widzów (odpowiednio 0,83 proc. i 0,94 proc. udziału).

Wyższe wyniki Lotto Ekstraklasa 2017/2018 gromadzi w kanałach Eurosportu. Widownia wszystkich meczów transmitowanych przez tego nadawcę wyniosła 133,6 tys. osób, a udziały - odpowiednio 1,18 proc. i 1,30 proc. Dla porównania w sezonie 2016/2017 wyniki były minimalnie wyższe - widownia wyniosła 145,7 tys. osób (udziały - odpowiednio 1,21 proc. i 1,30 proc.).

W kanałach nc+ największym zainteresowaniem cieszył się pojedynek pomiędzy Lechem Poznań, a Legią Warszawa z 1 października br., który średnio oglądało w Canal+ 262,8 tys. osób. Przełożyło się to na 2,09 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 2,67 proc. w grupie komercyjnej 16-49.

Drugie miejsce zajął mecz Legii Warszawa z Górnikiem Zabrze transmitowany też w Canal+ (19 listopada br.; 238,7 tys. widzów; odpowiednio 1,50 proc. i 1,99 proc.).

Podium uzupełnia spotkanie Wisły Kraków z Górnikiem Zabrze (3 grudnia br.; 228,3 tys. widzów; odpowiednio 1,50 proc. i 2,23 proc.), który również pokazał Canal+

8 z 10 najchętniej oglądanych meczów w analizowanym okresie było transmitowanych na antenie stacji Canal+. Pozostałe dwa spotkania z czołowej dziesiątki pokazał Canal+ Sport.

Na pozycji lidera oglądalności w kanałach Eurosportu uplasowało się spotkanie Bruk-Bet Termalica Nieciecza-Wisła Kraków (27 listopada br.; 235,1 tys. widzów; 1,68 proc. i 1,73 proc. udziału), pokazane w Eurosporcie 1.

Ogółem 6 z 10 meczów pokazał Eurosport 1, a pozostałe 4 przypadło stacji Eurosport 2.

22. kolejka Ekstraklasy 2017/2018 rozpocznie się 9 lutego 2018 roku.

Autor: Michał Kurdupski

KOMENTARZE (4) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas