Biznes2018-07-19
9

LPP zbuduje dla Reserved centrum dystrybucyjne w Brześciu Kujawskim. Zainwestuje 400 mln zł

Grupa LPP postawi nowe centrum dystrybucyjne w gminie Brześć Kujawski. Wyda na ten cel 400 mln złotych, a inwestycja podwoi obecną powierzchnię magazynową spółki.

Start inwestycji planowany jest na jesień br. Centrum ma zostać otwarte na przełomie 2021 i 2022 roku. Będzie liczyć ok. 100 tys. mkw.

Nowe centrum dystrybucyjnym LPP ma być miejscem pracy dla kolejnego tysiąca osób. Firma szukać będzie m.in.: pracowników magazynowych, specjalistów utrzymania ruchu, pracowników logistyki, inżynierów i menedżerów.

Centrum będzie obsługiwać sklepy stacjonarne jednej z marek z portfolio LPP - Reserved. Spółka chce tygodniowo wysyłać do salonów na całym świecie do nawet 10 mln sztuk ubrań.

- Inwestycja w Brześciu Kujawskim wpisuje się w strategię rozwoju LPP w nadchodzących latach. Rozwój naszej sieci stacjonarnej w Polsce i za granicą oraz znaczący wzrost udziału sprzedaży internetowej to wyzwania, które wymagają zaawansowanego technologicznie zaplecza logistycznego - mówi Jacek Kujawa, wiceprezes zarządu LPP ds. logistyki i IT. Postawiliśmy na Brześć Kujawski ze względu na jego położenie w centralnej Polsce, świetne skomunikowanie z główną osią transportową naszego kraju oraz potencjał, jeśli chodzi o rynek pracy. Duże znaczenie miało również pozytywne nastawienie władz samorządowych do naszej inwestycji - dodaje Kujawa.

Po uruchomieniu w Brześciu Kujawskim centrum dedykowanego salonom Reserved, obsługa sprzedaży stacjonarnej pozostałych marek LPP będzie realizowana w centrum dystrybucyjnym w Pruszczu Gdańskim. Obecnie to największy i najbardziej nowoczesny obiekt służący dystrybucji odzieży w Europie Centralnej i Wschodniej. Z tej lokalizacji LPP wysyła do swoich sklepów 8 mln sztuk odzieży tygodniowo.

Strategia LPP: e-handel, ekspansja zagraniczna

W czerwcu br. polski producent odzieży, który w swoim portfolio ma takie marki jak Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay zapowiedział nową strategię, którą ma zamiar realizować w ciągu najbliższych kilku lat. Ambitne plany odzieżowego potentata zakładają m.in. otwieranie salonów na nowych, zagranicznych rynkach, wzrost sprzedaży z e-handlu do 20 proc. czy powstanie fundacji, która umożliwi w przyszłości sukcesję spółki.

Prezes grupy LPP, Marek Piechocki zapowiadał m.in., że zamierza do 2021 roku wydać 1,5 mld złotych na rozbudowę sieci salonów, w takich państwach jak Słowenia, Izrael czy Finlandia. Do 2025 roku na inwestycje przeznaczy natomiast 3,5 mld złotych.

W 2017 r. przychody ze sprzedaży LPP wyniosły ponad 7 mld zł. W ciągu najbliższych trzech lat firma chce zwiększyć je o ponad połowę. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.

Autor:nb

KOMENTARZE(9)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas