Reklama2013-09-17
19

Maciej Kurzajewski dostał zgodę TVP na reklamę PKO BP. „Jest dziennikarzem sportowym, a nie informacyjnym”

Dziennikarz TVP Sport Maciej Kurzajewski bierze udział w nowej kampanii reklamowej PKO BP za zgodą swoich przełożonych. - Naszym zdaniem nie narusza to jego obiektywizmu i rzetelności dziennikarskiej wymaganej przy wykonywaniu zawodu dziennikarza - informuje TVP.

W nowej kampanii PKO BP Maciej Kurzajewski występuje wspólnie z Szymonem Majewskim i jest przez niego przedstawiany jako „specjalista od biegania”. Kurzajewski ma na sobie koszulkę z napisem „Biegajmy razem” - jest to nazwa akcji społecznej PKO BP promującej aktywność fizyczną, w ramach której dziennikarz znalazł na czele 12-osobowej drużyny startującej w obecnym sezonie w 7 najważniejszych maratonach na 7 kontynentach.

>>> Szymon Majewski z Maciejem Kurzajewskim w greckiej kampanii IKO w PKO BP (wideo)

- Maciej Kurzajewski prowadzi na antenach TVP kilka społecznie użytecznych projektów sponsorowanych przez PKO BP, w tym m.in. popularyzujących maratony czy też popularyzujących bieganie rekreacyjne. Od kilku miesięcy emitowane są cyklicznie audycje telewizyjne na te tematy - informuje portal Wirtualnemedia.pl centrum informacji TVP.

Jednocześnie Kurzajewski jako dziennikarz sportowy relacjonuje - jako gospodarz studia lub reporter - duże imprezy sportowe, m.in. igrzyska olimpijskie, mistrzostwa świata w lekkiej atletyce i zawody w skokach narciarskich, a także prowadzi serwisy informacyjne, w tym po głównym wydaniu „Wiadomości” TVP1. Dodatkowo prowadził w ostatnim czasie krótki cykl edukacyjny TVP1 „Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o giełdzie” (przeczytaj o tym więcej).

Jednak biuro informacji TVP podkreśla, że Maciej Kurzajewski pozostaje dziennikarzem sportowym, a nie informacyjnym - nie prowadzi bowiem dużych programów informacyjnych ani publicystycznych, nie jest też zatrudniony w Agencji Informacji TVP, tylko w TVP Sport.

- Jego udział w kampanii reklamowej PKO BP nie narusza - naszym zdaniem - jego obiektywizmu i rzetelności dziennikarskiej wymaganej przy wykonywaniu zawodu dziennikarza sportowego. Poza tym na udział w kampanii reklamowej PKO BP uzyskał zgodę przełożonych - informuje nas biuro informacji TVP.

Opinii na temat obecności Kurzajewskiego w reklamie PKO BP nie sformułowała jeszcze Komisja Etyki TVP. W 2010 roku Komisja skrytykowała udział w kampaniach reklamowych dwóch prezenterek TVP: Beaty Sadowskiej w reklamie Toytoty (przeczytaj o tym więcej), Pauliny Smaszcz-Kurzajewskiej w reklamie biżuterii Claudio Canziana (zobacz szczegóły), a także Stanisława Janeckiego, ówczesnego wicedyrektora TVP1, który w felietonie w „Fakcie” napisał, że Jarosław Kaczyński powinien wygrać wybory prezydenckie (więcej na ten temat). We wszystkich przypadkach Komisja stwierdziła, że naruszono zasady etyki dziennikarskiej obowiązujące w Telewizji Polskiej.

W ostatnim czasie Piotr Kraśko, szef redakcji „Wiadomości”, był jednym z ambasadorów zawodów triathlonowych Herbalife Triathlon Gdynia 2013. Biuro prasowe TVP wyjaśniło wtedy, że Kraśko w ten sposób promuje wśród Polaków aktywność fizyczną i zdrowy styl życia, dlatego ma pełne poparcie dyrekcji TVP1 do udziału w tym projekcie.

Autor:tw

KOMENTARZE(19)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas