Internet2014-08-25
10

Maciej Maciejowski: Cieszyłbym się, gdyby Netflix wszedł do Polski

- Bardzo cieszyłbym się, gdyby taki gracz jak Netflix wszedł do Polski. Bo będzie walczył z piractwem i uczył użytkowników płacić za dostęp do treści - stwierdza w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Maciej Maciejowski, członek zarządu TVN nadzorujący dział Online. Zapowiada, że jesienią TVN uruchomi nowy serwis z krótkimi materiałami wideo.

Jak niedawno informowaliśmy, Grupa TVN jesienią planuje uruchomić nowy serwis internetowy z kontentem wideo (więcej na ten temat). Maciej Maciejowski, członek zarządu TVN ds. rozwoju biznesu, zapowiada w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl, że znajdą się w nim krótkie materiały wideo.

- TVN jest bardzo znaczącym graczem na rynku krótkich form wideo. Mamy w ofercie tvn24.pl, tvn.pl oraz Agencję TVN z dwoma produktami: x-news, pozwalającym na zakup materiałów newsowych i rozrywkowych oraz x-link, będącym narzędziem do embedowania materiałów polskich i zagranicznych. Dzisiaj streamujemy kilkadziesiąt milionów krótkich wideo miesięcznie - mówi Maciejowski.

Nowy serwis ma mieć charakter rozrywkowy, będą w nim zarówno materiały stworzone przez TVN jak i treści pochodzące od użytkowników  - Nie chciałbym nazywać go konkurencją dla YouTube, bo to ogromny portal, który ma pewną swoją specyfikę. Nasz serwis wyróżni jakość i wybór treści - podkreśla Maciejowski. Na razie nazwy i dokładnego charakteru portalu nie zdradza.

>>> VoD.pl na czele, w dół Iiplex.pl, rekord Ipla.tv (analiza serwisów VoD)

Największym projektem działu TVN Online jest cały czas serwis wideo na żądanie Player, który pozwala na oglądanie w sieci programów i seriali z anteny TVN, a od niedawna także pozycji pochodzących od innych nadawców. W lutym br. ruszyły testy funkcjonalności Player Plus z kontentem płatnym (filmami i serialami zagranicznymi) i kanałami linearnymi. Wbrew zapowiedziom, że będą one trwały tylko kilka tygodni, nadal się nie zakończyły.

- Testy faktycznie się przedłużyły i trwają nadal. Zdecydowaliśmy się na ich przedłużenie, aby móc zaproponować produkt odpowiadający najlepiej potrzebom klientów - wyjaśnia Maciej Maciejowski. Nie zdradza, kiedy można spodziewać się ich zakończenia i ewentualnego wdrożenia oferty.

Obecnie w Playerze cały kontent dostępny jest bezpłatnie. Które pozycje oglądane są najchętniej? - Wiosną tego roku najpopularniejszą produkcją był serial „Na Wspólnej”, na drugiej pozycji znaleźli się „Lekarze”, a w pierwszej piątce uplasowały się jeszcze takie produkcje jak „Prawo Agaty”, „Kuba Wojewódzki” i „Project Runway”. Obecnie, poza sezonem na czele popularności jest „Brzydula”. Cały czas wysoko znajdują się również „Fakty” TVN - informuje członek zarządu TVN ds. rozwoju biznesu.

Poza nowymi programami i serialami z anteny TVN, w Playerze jesienią pojawią się dwie nowe produkcje stacji stworzone specjalnie do sieci. - Jedną z nich będą dodatkowe internetowe odcinki nowego reality-show TVN „Żony z Hollywood”. Prace nad drugą produkcją trwają.  Oczywiście w Playerze nadal będzie udostępniany ciąg dalszy „Kuby Wojewódzkiego”  - mówi Maciejowski.

>>> Smart TV w 37 proc. polskich domów, w serwisach VoD najchętniej ogladane filmy, seriale i sport

Problemem przy dystrybucji kontentu TVN w sieci pozostaje ogromna skala piractwa w Polsce, z którą nadawca walczy. - Mamy bardzo aktywny zespół dedykowany do walki z piractwem. W pierwszej połowie tego roku zablokowaliśmy dostęp do 764 807 nielegalnie dystrybuowanych materiałów TVN. Skasowaliśmy 112 545 linków z wyszukiwarki Google i usunęliśmy 355 473 plików wideo z serwisów megauploadowych. Walczymy z wszystkimi serwisami pirackimi - podkreśla członek zarządu TVN.

Zdaniem Macieja Maciejowskiego, zagrożeniem dla Playera nie będzie amerykański serwis wideo na żądanie Netflix, który może w najbliższych latach zacząć działać w Polsce. - Nie działa on w modelu reklamowym, więc nie jest do końca konkurentem dla Playera. Poza tym nie ma najpopularniejszych treści w Polsce, którymi są zdecydowanie pozycje wyprodukowane lokalnie - mówi Maciejowski.

Członek zarządu TVN podkreśla, że wejście Netflixa do Polski może być dobre dla naszego rynku z dwóch powodów. -  Po pierwsze będzie aktywnie walczył z piractwem. My możemy to robić tylko w zakresie naszych treści, a Netflix będzie mógł walczyć z osobami, udostępniającymi nielegalnie np. „House of Cards”. Po drugie, serwis ten będzie uczył użytkowników płacić za dostęp do treści. A to będzie dobre dla całego rynku - mówi Maciejowski.

Z Maciejem Maciejowskim, członkiem zarządu TVN ds. rozwoju biznesu, rozmawiamy o nowym serwisie TVN o charakterze wideo, popularności kontentu w Playerze, zmianach w serwisach internetowych Grupy TVN, walce stacji z piractwem i o ewentualnym wejściu Netflixa do Polski.
Cała rozmowa na drugiej podstronie

Autor:Patryk Pallus

KOMENTARZE(10)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas