Prasa2012-12-11
18

Magazyny high style przyciągają kampanie wizerunkowe - artykuł sponsorowany

Dla wielu producentów markowy produkt to klucz otwierający portfele konsumentów. Firmy, które mają już ugruntowaną pozycję zazwyczaj posiadają strategię szeroko zakrojonych działań wokół "filozofii marki", biorą udział w przedsięwzięciach związanych z promowaniem samego pojęcia brandu. Zadaniem tych działań jest wyraźnie wskazanie przewagi własnej marki (nie koniecznie pojedynczego produktu) nad firmami mniej znanymi.

Zjawisko to bardzo wydatnie pokazane zostało przez brytyjską autorkę Naomi Klein w książce "No Logo" , która dowodzi, że konsumenci płaca wysoką cenę za markę, a nie realną jakość towaru. We współczesnym świecie proces budowy brandu polega na budowaniu aury wysokiej jakości i niedostępności często wyrażanej w postaci odwoływania się do historii i tradycji danej firmy. W konsekwencji w świadomości odbiorcy powstaje obraz marki luksusowej, pozostającej w sferze pożądania.

Budowa wizerunku wymaga jednak innego podejścia zarówno na poziomie sprzedaży jak i reklamy. Klienci, decydując się na nowy czasomierz lub usługę prestiżowej instytucji finansowej oczekują, że pojawiające się logo będzie kojarzyło się nie tylko z jakością wykonania, ale również z pozytywnymi emocjami. Dlatego równolegle z reklamami produktowymi pojawiają się reklamy wizerunkowe.

Stąd magazyny High Style takie jak „Vogue”, „FT How to spend it”, „Art & Business” stają się naturalnym wyborem luksusowych marek, które mocno zaznaczają swoją obecność, a hasła stricte sprzedażowe już dawno przestały mieć rację bytu. Nie chodzi tu o reklamę, która ma wzbudzić chęć zakupu danego produktu, ale o kampanię, która wykreuje potrzebę przynależenia do innego, lepszego świata.

Nieodzownym elementem takich kampanii stały się piękne zdjęcia, często wykonywane przez powszechnie znanych fotografów. Projekty graficzne reklam mają za zadanie przedstawiać najważniejsze wartości marki: jej historię, jakość i wizerunek, na który tak długo pracowała. I to właśnie dlatego marki stosujące kampanie wizerunkowe są w stanie zbudować długotrwałą więź z klientem. Wzbudzają u niego dużo więcej niż pragnienie posiadania luksusowej rzeczy.

Polski magazyn Art & Business niewątpliwie spełnia kryteria światowych standardów, stając się polską odpowiedzią na zmieniające się potrzeby rynku prasowego. Reklamy Chanel, Sotheby’s, banków JP Morgan, które po raz pierwszy zagościły na łamach polskiej prasy- to niespotykane dotychczas rynku zjawisko…. Kierunek właściwy w myśl teorii, że „reklamy wizerunkowe stanowią podstawę budowania biznesu długofalowego, pozyskania lojalnego klienta’’. Reklama wizerunkowa nie sprzedaje produktu, lecz image. To budowanie lojalności, zaufania i wiarygodności marki.


Autor artykułu:ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Autor:ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Więcej informacji:Art & Business

KOMENTARZE(18)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas