Reklama 2013-01-02
4

Magda Gessler i Ewa Drzyzga najcenniejszymi reklamowo gwiazdami TV

„Kuchenne rewolucje” Magdy Gessler w 2012 roku zarobiły z reklam ponad 130 mln zł, a „Rozmowy w toku” Ewy Drzyzgi - ponad 100 mln zł. Nieco niższe wpływy zanotowały „Tylko muzyka”, „Mam talent” i „X-Factor”.

Magda Gessler i Ewa Drzyzga okazały się bezkonkurencyjne wśród gwiazd telewizyjnych pod względem przychodów reklamowych, jakie zapewniły ich programy, nie tylko dzięki wysokiej oglądalności tychże. „Kuchenne rewolucje” i „Rozmowy w toku” dodatkowo są każdego tygodnia emitowane po kilka razy w primie timie. W przypadku programu Gessler pokazywane są o tej porze zarówno premierowe odcinki, jak i powtórki. W efekcie w 2012 roku wyświetlono przy nim 5,8 tys. reklam, których cennikowa wartość wyniosła w sumie 131,6 mln zł. - Warto zaznaczyć, że program ten znajduje się także w pierwszej szóstce pod względem najwyższej średniej oglądalności spotu oraz najwyższego średniego kosztu spotu - dodaje Michał Bakalarczyk, senior media planner / buyer w domu mediowym PanMedia Western. Z tego samego powodu - częstej obecności na antenie - w rankingu znalazła się „Jaka to melodia?” prowadzona przez Roberta Janowskiego.

>>> „Kuchenne rewolucje” straciły 170 tys. widzów

Na kolejnych miejscach uplasowały się czołowe talent shows - „Tylko muzyka. Must be the music” Polsatu oraz „Mam talent” i „X-Factor” TVN. Przy czym program Polsatu był emitowany zarówno wiosną, jak i jesienią (wiosną oglądało go średnio 3,5 mln, a jesienią - 3,35 mln widzów - zobacz szczegóły), natomiast „Mam talent” - tylko jesienią (ze średnią oglądalnością wynoszącą prawie 4 mln osób - więcej o tym), a „X-Factor” - tylko wiosną (średnia oglądalność: 3,05 mln widzów - więcej na ten temat). - Te programy brylują zarówno pod względem najbardziej dochodowych bloków reklamowych, najdroższych spotów oraz najwyższych ich oglądalności (liczba widzów na spot) - komentuje Michał Bakalarczyk.

>>> Jaka to melodia?” i „MasterChef” topowymi programami rozrywkowymi w 2012 roku

Sporo niższe wpływy reklamowe zanotowały dwa inne talent shows: „Tylko taniec. Got to dance” Polsatu i „Bitwa na głosy” TVP2, chociaż były emitowane i w wiosennych, i w jesiennych ramówkach. „Bitwie” nie pomogła obecność rekordowo dużej liczby gwiazd - program oglądało średnio 2,6 mln osób, a jesienią -  2,3 mln, czyli zdecydowanie mniej niż talent shows pokazywane jednocześnie przez TVN (więcej na ten temat). Z kolei obie edycje „Tylko tańca” śledziło nieco ponad 2,6 mln widzów (zobacz szczegóły).  W zestawieniu znalazło się też „You can dance”, którego ostatnia edycja była pokazywana wiosną, przyciągając średnio 2,55 mln widzów. Program najprawdopodobniej nie będzie już kontynuowany (więcej o tym).

Jedyną gwiazdą, która wystąpiła w dwóch z najbardziej dochodowych reklamowo programach, jest Kuba Wojewódzki. Przy czym jego autorski talk show, który jesienią oglądało średnio 1,6 mln widzów (zobacz szczegóły), przez cały rok zarobił prawie dwa razy mniej niż „X-Factor” tylko wiosną. Wynika to m.in. z tego, że jest emitowany później i trwa krócej. 

Zobacz tabelę


 
W rankingu ujęto przychody reklamowe przypadające na wszystkie premiery i powtórki programów jakie emitowane były od początku stycznia do 16 grudnia 2012 roku.

Autor: tw

KOMENTARZE (4) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas